Glukosbelastning

På order var jag fastande sedan kl 22 igår kväll. En Anna med tom mage är inte det roligaste att handskas med kan jag lova. Tog bussen mot kvinnohälsan kl 07.15, hungrig, kall och trött. Var faktiskt 5 min tidig och fick komma in direkt. Tog en blodsockerkoll, 5,1, riktigt bra. Fick dricka 2 dl riktigt söt citronvätska. De första klunkarna gick bra men de 2 sista fick det att vända sig i magen för det blev för sött men fick ner det. Gjorde 30 veckors kontrollen medans vi väntade (man ska vänta i 2 timmar innan man gör nästa blodsockerkoll för att se vad kroppen gör med allt socker). Jag har gått upp 13kg, magen har vuxit 4 cm på 4 veckor vilket jag tycker låter lite då min mage är jäääättestor. Lyssnade på hjärtat och det slog tydligt samtidigt som det levde runt i magen. Kollade blodtrycket och det har sänkts sedan sist vilket tydligen är vanligt. Fick gå ut och sätta mig i väntrummet i 1,5 timme. Kollade på reprisen av Tonårsbossen och herregud säger jag bara. Var ganska lärorikt nu när det snart är dags för en själv. 09.40 fick jag komma in igen, tog en ny blodsockerkoll som låg på 7,8, också det helt okej så graviditetsdiabetes har jag absolut inte. Har höjt mig något i järnvärdet men ligger fortfarande lågt så järntabletterna får jag fortsätta med, även om jag inte vill. Men jag äter hellre järntabletter än dricker blutsaft. Nu ska jag ta en sväng med Tira och sen kolla på lägenhet med lillasyster :)


Kommentarer
Postat av: sundarii

Vad skönt att du kan checka bort den oron. Graviditetdiabetes är verkligen inget kul.

Krrrrram

2013-04-05 @ 21:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0