Vårdag = vårstädning!

Har i helgen fått lära mig att man inte ska jobba på ett äldreboende när det går magsjuka. Började jobba klockan 21 och klockan 05 ville inte magen längre så jag spydde. Tackar. Så har legat i soffan i 2 dagar helt slut. Igår kväll mådde jag bättre och idag mår jag prima. Det har ju varit riktigt bra väder ute de 2 senaste dagarna, i love it! Fick ett stolleryck och röjde upp på balkongen, vilket verkligen behövdes. Bort med fimpar, torka av alla möbler, dammsuga och moppa balkongen, ja jag är inte som jag ska :p Så nu är det riktigt mysigt att sitta där. Är vädret fint imorgon så ska jag sitta där :) I alla fall och dricka morgonkaffet :p Har tagit 2 långpromenader med hundarna idag också, först den vanliga rundan och sen en helt ny runda. Dom skötte sig exemplariskt och det blev helt plötsligt riktigt roligt att gå ut med dom. Bara att hoppas att det håller i sig så de alltid går bra nu :) Är ju inte långt kvar till flytt heller. Känns faktiskt lite vemodigt för jag trivs ju här, kommer förhoppningsvis trivas i ny lägenheten också bara jag får omtapetserat, har ju en bild i huvudet hur jag vill ha det, ska bara få det gjort också. Eftersom det inte finns något köksbord kvar i lägenheten har det blivit hundarnas sovrum. Måste vänja dom av vid att sova i sängen. Försökte inatt men misslyckades eftersom dom hoppade upp när jag sov. Så inatt sover dom i köket, så får vi se hur länge jag pallar att sova själv innan jag släpper in dom i sovrummet igen.
Så kommer det eventuellt bli en tripp till Skövde inom en snar framtid om det går som det ska ;)

Sista promenaden, sista ciggen och sen natt.


Kommentarer
Postat av: sundarii

Jäkla magsjuka. Men skönt att du är frisk nu.

När skulle du flytta hit? Maj? April?

2012-03-15 @ 08:56:20
Postat av: Anna

1a maj står det på kontraktet men kommer nog flytta in en vecka tidigare :)

2012-03-16 @ 12:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0