Öppet hjärta.

Detta inlägg kommer garanterat röra upp massa känslor, tankar och åsikter. Vädra gärna dom med mig, men låt samtidigt mig få tänka så som jag vill. Jag vill inte bli nertryckt för vad jag känner.

Åter till ämnet:
Ännu en gång har ett litet liv kommit till världen i min omgivning. Mulla och Macke har äntligen fått sin lilla flicka! Stort grattis till er! Med alla nya bebisar som kommer tänker jag mer och mer på mina egna bebisar, både dom bebisar jag valt att inte föda och dom jag hoppas att jag kommer föda. Min längtan efter barn blir bara större och större. Jag vet att man ska hitta rätt kille och det ska gå en viss tid och bla, bla, bla. Men jag vill inte vänta längre. Jag kanske är egoistisk när jag känner att alla bebisbilder och bebisprat som är överallt börjar bli jobbigt, jag förstår att alla som har barn är stolta och älskar sina barn, men för mig blir det för känslosamt. En stor påminnelse om ett liv jag levde för flera år sedan som jag inte vill tänka på och en påminnelse om att jag inte kommit dit jag viljat vara sen jag var 15. Känslosam? Absolut. Hatisk? Aldrig! Jag älskar fortfarande alla barn som finns i min närhet men jag vill ha egna barn. Jag har varit redo flera år nu!


Kommentarer
Postat av: sundarii

Spermanappa någon då ;)

Jag var bara nitton när Bibbi föddes och jag hade knappt några vänner vid den tiden men ingen av dem hade barn så jag var liksom först med att få barn så jag vet inte hur det känns att vara "utanför" med bebisar och så men jag kan tänka mig att det känns i hjärtat att känna sig "sist". Förstår du vad jag menar, utan att det ska låta idiotiskt?

2012-03-06 @ 07:10:38
Postat av: Elin

Jag tror att jag börjar känna lite av samma sak.

Innan har jag varit så klyven gällande barn om ja vill eller inte.

Jag vet fortfarande inte men jag börjar känna att jag vill ha en egen snart. Men sen när ja tänker på att ja vill ha en egen så blir jag fundersam och backar ett steg. Fan ska de va så jävla svårt att bestämma sig om man vill ha barn eller inte?

När du väl blir mamma kommer du bli fantastisk och jag längtar till att bli gudmor =D Älskar dig! <3

2012-03-08 @ 11:07:14
URL: http://dumboelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0