På begäran.

Har fått lite kritik för att jag inte bloggat på länge, så det är väl dags att göra det.
Det är inte så mycket som har hänt sedan sist, men det som har hänt har varit ganska stora grejer.

Tira vart sjuk en natt. Hon kräktes blod och det kom stora mängder blod ur ändtarmen på henne, ingen avföring utan rent blod. Jag sov ingenting på hela natten utan torkade mest kräk och blod. Fick till slut tag på en bil och åkte in till veterinären i Valla där det gjordes blodprover och det konstaterades att Tira hade en bakterie/infektion i tarmarna. Medicin och skonkost blev ordinerat. Tira mår bra igen men det har fått mig att stressa ner ytterligare. Nu har hon även börjat få stora kala fläckar igen, fast inte likadant som innan. Dom är inte "uppstickande" som dom var förut utan bara kala fläckar och hon fäller otroligt mycket. Hennes skendräktighet har inte gått över och att hon blev sjuk kan bero på det. Så i Mars/April ska hon steriliseras. Vilket ska bli otroligt skönt.

Jag har heller inte fått några pengar från CSN än. Ska ännu en gång söka när denna kursen är avslutad om 3 veckor. Då har jag läst 200 extra poäng och krånglar dom då är det ju någonting väldigt fel på systemet. Det räcker med att jag ska gå en termin extra och att jag har läst i ett år utan deras hjälp, mer orkar jag inte.
Ska göra min praktik nere i Falkenberg också, vilket ska bli väldigt kul. Ska våldgästa Carro en massa. Gevalia kommer älska oss dom 4 veckorna.

Fick träffa sötaste, underbaraste lilla Julia idag också. Köpte en Hello Kitty mössa till henne också. Hon måste ju lära sig i tid ;)
Det var väldigt trevligt och roligt att sitta och prata med Johanna och Elin också, det är ju ett tag sedan det hände senast. Mer kul blir det i helgen.

Nu har jag inte tid att skriva mer. Jag och Micke firar 1 år idag så nu ska jag gå och pussa på honom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0