Home at last.

Jaha, då var man hemma igen efter 8 veckor hemifrån. Shit vad tiden gårt fort när man har roligt. 2 veckor hos Micke, en natt hemma, 4 veckor hos mamma, 2 veckor hos Micke och nu är jag hemma igen. Det har ju hänt lite sen jag var hemma. All snö har försvunnit och det är grönt ute när man är ute och går.
Tog en powerwalk med Tira idag. Det var riktigt skönt. Känner att jag kanske har varit lite lat och gått upp något kilo men det och några till ska bort nu.

Min käre bror har idag gjort någonting som jag aldrig trodde att han skulle göra. Han har ringt på en hund. En 11 månaders amstaff hane dom heter Dexter. Otroligt söt är han. Han ska hälsa på hunden nästa vecka och tillbringa några timmar med ägaren och hunden för att känna på och lära känna hunden. Jag vart lite chockad när bror min ringde till mig efter att han pratat med ägaren. Han berättatde att han var den enda som har ringt medans ett tiotal har mailat. Hur kan man maila till någon när man är intresserad av en hund? Maila kan man göra om man ska köpa en bil eller en soffa men inte en hund. Sånt gör mig arg.

Ja just det. Fick jobbet i Linghem :)

Kommentarer
Postat av: sundarii

Grattis till joooooobbet! ♥

2011-04-28 @ 12:13:49
Postat av: "Mamma" Ewa

Grattis till jobbet!!

Men blir lite långt mellan Skänninge och Linghem kan jag tycka men du löser säkert det också...;-)

Men det jag var tvungen att opponera mig mot var att man visst kan skriva på en hund för att läsa mellan raderna på vad den ägande personen skriver om sig själv och hunden, men sen ska man givetvis även ringa och prata och gärna även hälsa på innan ett "köp" blir aktuellt. Så gjorde i alla fall vi ang Abbe, fniss tror även att det gick till så med Arvid fast det är ju några år sen!!

Ha det gött!!

Kram "mamma" Ewa

2011-05-01 @ 17:56:53
Postat av: Anna

Mamma Ewa: Absolut kan man maila ang en hundannons på blocket för att få veta vad som är sant och inte i annonsen. Dom som hade mailat ang hunden min bror ska köpa, vilket jag glömde nämna, hade enbart skrivit: "Är intresserad av hunden. Finns den kvar?" Inget namn, inget telefonnummer. Den nuvarande ägaren lade inte ner någon energi på att svara på dom mailen. Hans krav på min bror var att han inte bara skulle kunna komma ner och hämta hunden utan umgås med dom i några timmar och hålla honom uppdaterad om vad som händer. Han var väldigt tydlig mot Niklas och sa rakt ut att om han inte tyckte att det "klickade" så skulle han inte låta Niklas åka därifrån med Dexter. Helt rätt tycker jag :)

Ja, det är ju en bit mellan Linghem och Skänninge men jag åker och hämtar en bil om 2 veckor så då blir det lättare, kanske kommer förbi och tar en té och kollar in hur du bor också ;)

Kram!

2011-05-01 @ 18:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0