Städsöndag

Söndag idag och dagen började med stress.
Vaknade av att Johan härjade om att Micke var tvungen att gå upp, Black Knights skulle samlas klockan 12. (Black Knights är Linköpings innebandylags hejaklack.) Micke vaknade snabbare än jag någonsin sett honom förut, han studsade upp ur sängen och klädde på sig. Dom åkte iväg och jag blev ensam kvar med Tira. Så nu har mina hemmafru gener slagit till och jag har städat, igen. Städade lite i torsdags men det är otroligt hur fort det stökas ner här. Men nu är det i alla fall städat lite, tog mig en paus och kollade på En fyra för tre och tar en cigg. Sen blir det till att fortsätta. Slänga lite flaskor och sopor. Sen ska det dammsugas och moppa golv. Får se vilken tid min snygging kommer hem ikväll och hur mycket röst han har kvar. Tänkte jag skulle laga lite mat till honom också. Får väl se hur det blir med det.
Så fort jag är klar här så ska jag ut med Tira i Rydsskogen. Ska spåra lite och gå riktigt långt, det är ju en riktigt fin höstdag idag så det är bäst att passa på.

Näe, fortsätta nu så jag blir klar någon gång. Får se om dom märker någon skillnad när dom kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0