Me <3 distans

Jag fick inte så mycket respons på mitt inlägg om Självmord som jag trodde, vilket var nästan en liten förvåning. Jag som ville starta en diskussion om det. Får hitta något annat ämne att skriva om.

Har varit ganska tyst från min sida i några dagar. Ibland behövs det också. Mycket som har funderats på och som ska beslutas. Just nu mår jag otroligt bra. Nästan lite oförskämt bra. Skolan går MYCKET bättre nu när jag pluggar på distans. Jag som har sömnproblem kan utan problem sitta upp på nätterna och plugga nu utan att känna ångest över att jag inte kunde sova och därför inte kom till skolan. Jag behöver inte sitta öga mot öga med en lärare medans hon bedömmer ett arbete som jag har gjort. "Det här har du gjort bra och det här har du gjort dåligt. Detta får du göra om och hur tänkte du när du skrev så?" Det är någonting som jag inte klarar av. Att förklara varför jag tycker så och varför jag har skrivit på ett visst sätt och sen att sitta och behöva titta någon människa jag inte känner och inte litar på är så otroligt obehagligt för mig. Att sköta allt genom internet är underbart. I skrivandets stund har jag skrivit ett 4 sidor långt arbete om Kultur, helt i lugn och ro utan oro för lärarens kritiska ögon. Med andra ord har jag stora förhoppningar över att detta kommer gå riktigt bra. Jag tar det i min takt men ändå under tidspress och jag gör max 3 kurser samtidigt.

På Fredag får jag besök. Då kommer lillasyster Åsa hem till mig, själv för första gången. Det ska bli riktigt kul faktiskt. Jag har aldrig umgåtts själv med Åsa så det ska bli roligt att lära känna henne och förstå vem hon är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0