Hushållsarbete.

Det är nog inte många som vet om det men jag gillar faktiskt hushållsarbete. Visst, det syntes inte den sista tiden i Skäggetorp, då underbara Sandra slängde 8 fulla soppåsar när hon var kattvakt. Det sjuka är att jag inte ens märkte det när jag kom hem. Då mår man inte speciellt bra.
Nu trivs jag i min lägenhet, jag fullständigt älskar den (det är läget jag inte gillar) så då vill jag hålla ordning.
En grej till som nog lite mer folk vet om mig det är att jag är besatt när det gäller att vika tvätten när jag har tvättat. Det ska göras på ett speciellt sätt, annars blir jag galen. Jag låter inte andra människor vika min tvätt, inte ens hjälpa mig. Jag tror att jag till och med har smittat någon lite med min tvättvikar mani. Jag vet i alla fall att när jag och Mulla bodde ihop tittade hon alltid på mig med stora ögon när jag satte mig och vek tvätten. Här slängs ingenting in i garderob och lådor. Jag till och med viker mina trosor på ett speciellt sätt. Jag själv tror att det har att göra med min bakgrund. Det lilla jag kan kontrollera måste jag kontrollera med järnhand. Ni som sett ordningen i mina skåp ni vet vad jag pratar om. Det kanske är lite OCD över det hela.

Jag har gått och väntat sedan i måndags på den underbara snön. Men inte har det kommit någon förrän idag. Jag skulle ner i tvättstugan och hämta upp tvätten och upptäcker de otroligt vackra snöflingorna som dalar ner utanför dörren och blev helt till mig. Hämtade tvätten fort som fan och sprang sedan upp för att ta på mig lite mer kläder för att sen gå ut med Tira i snön. Långkalsonger, mysbyxor, ridstrumpor, vanliga strumpor, linne, tjocktröja och jacka drog jag på mig. På med jacka och skor (skateskor) och på med koppel på Tira. Är förväntansfull och tar första steget ut och upptäcker att det har slutat snöa. Vilket antiklimax det blev. Jag kunde ju inte vända om och gå in igen utan nu var vi ute så då var det lika bra att gå en sväng. Gick ut på fältet bakom huset så Tira fick springa lite. Det var blött på marken och jag upptäcker att mina skor, som jag köpte för 3 månader sedan har gått sönder (vad gör jag med mina skor?) Jag är dyblöt om fötterna och fryser men jag ska fan vara ute så Tira får röra på sig. Återvänder hem efter 30 minuter och när jag kommer in på min uppfart börjar de stor fina vita flingorna dala ner. Ge the fuck outta here! Det måste vara någon som skojar med mig. Nu har jag varit inne en stund och det snöar ute. Funderar på om jag kanske ska testa gå ut igen för att se om det slutar. Men det blir nog att sitta inne en stund till och beundra spektaklet genom fönstret.

Kommentarer
Postat av: sundarii

Haha stackars lilla Anna :) Nä, fy fan för snö asså. Brr.



Ja du, det där när jag var kattvakt.. Du mådde ju inte så bra på den tiden så jag städade lite och kastade sopor och skrev en liten söt lapp för du skulle le en liten stund när du kom hem, vilket du gjorde :) Du tillhör vår familj oavsett Anna!

2010-10-22 @ 15:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0