Förnedrings TV

Jag har upptäckt en liten grej, den är inte så viktig men jag kände ändå att jag ville skriva det.

Jag är helt galen i dokusåpor. Har varit sedan Big Brother och kommer nog alltid vara. FörnedringsTV, säger många men är inte offentlig förnedring underbart? Förutsatt att personerna som blir förnedrade har valt själva att vara med på TV. Annars är jag helt emot förnedring.
Jag har småkollat lite på Sveriges värsta bilförare och undrar hur dom som är med där fått sitt körkort. Sexuella tjänster? Mutor? Ja, tankarna har vandrat där. Det var en kille som hette Gurkan med och han blev sveriges värsta bilförare, om jag inte minns helt fel. Hans ordförråd bestod av ett ord: Idiot. Han var oduglig på att köra bil.
Sen kollade jag på första avsnittet av Robinson, och vem är med där? Jo, Gurkan. Fick han inte nog av "kändisskapet" när han var med i sveriges värsta bilförare? Och det som gör mig ännu mer lite förundrad är att båda prorammen sänds på samma kanal.
Jag har hittat ett nytt favoritprogram nu. Bartenderskolan. Sänds på tisdagar kl 21.00 på TV3. Namnet avslöjar ju vad det handlar om. Där är det en tjej med, Vanita. Hon är totalt oduglig och skyller på sin dyskalkyli och dysleksi och att det inte är tillräckligt glammigt för henne. På samma kanal sänds Lyxfällan och vem dyker upp där? Jo, Vanita.
Hon spenderar 35 000 i månaden på skräp, har inget jobb utan använder sitt kredit kort. Smidigt kanske, men inte speciellt intelligent. Hon kör väldigt mycket på den söta, oskyldiga stilen men jag tror inte att någon kan vara så korkad. Ingen.

Min fråga är då: Varför väljer man att vara med i 2 olika förnedringsprogram? (i mitt tycke så är lyxfällan förnedrande. Kanske bra för dom som får hjälp, men det är ju otroligt pinsamt) Kan det kanske vara så att tv kanalerna märkte att det var dom som drog tittare och vill ha med dom i ytterligare ett program hos dom för att höja tittarsiffrorna lite? Är verkligen världen, i alla fall Sverige, så kändiskåta att vi gör vad som helst för att vara med i tv och få våra 15 minuter i rampljuset?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så bra att tvn finns. :D

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-25 @ 18:33:06
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: sundarii

Hahahaha! Hoho! En kille, vars blogg jag troget följer, skrev om Vanita! Så här skrev han:

""Lever hellre som en knarkare än ett 'vanligt' Svensson-liv" Vanita.

Hon shoppar för x antal tusen i månaden - enbart märkeskläder, inget annat duger.

Hon köper BUS (Brun-Utan-Sol) för 1000 kronor i månaden. Det syns. Vanita fattar inte hur hon ska skicka in A-kassapapper då de bara säger massa siffror och datum som hon inte fattar ett jota av. Hon är arbetslös och får alltså 0 kronor i månaden. Hon bryr sig alltså inte i att hon får in 0 kronor i månaden utan trivs(?) bra så. Hon vill inte ta "vanliga" jobb då de betalar för dåligt och inte är glamourösa nog. Hon vill flytta till LA, sälja båtar (som hon inte ens kan uttala) och bli filmskådis. Det hon lever på är sitt guldkord (kredit) samt att hon har fyra olika banker som hon spelar ut mot varandra. Hon tar ut 500 kronor extra varje gång hon handlar för att kunna betala räkningar i slutet på månaden.

Tragiskt att se. Först undrade jag vad det var för psykfall på TV:n. Sedan insåg jag; hon är en trasig tjej som inte värdesätter varken sig själv eller annat i livet och som har ett extremt shoppingberoende."

2010-10-26 @ 16:25:26
Postat av: Lina

Ibland är det ju inte en själv som söker in till programet, å ALLA program går på manus även ensam mamma söker, Krilles kompis var med i årets, å han tröttnade för det känndes inte äkta, att sitta å läsa in repliker som man sen skulle säga i TV för att det skulle bli bra tv, helt sjukt... Jackie som var med i PH hon vart förfrågad av kanalen om hon ville vara med, å då ställde hon upp efter ett tag..

Å sen har vi då Gurkan, han var det också något med när han sökte till Robinsson.. någonting om pengar kommer inte riktigt ihåg, men googla på det så kommer det fram.. :)

2010-10-27 @ 21:38:30
URL: http://minisixten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0