Gammalt och nytt, eller nygammalt?

Fy vad kul det är att sitta och läsa igenom gamla blogginlägg. Min tidsuppfattning är inte världens bästa och jag blandar lätt ihop händelser och människor jag tror har varit med i de händelserna. Så har jag någon gång sagt "Åh, kommer du ihåg när vi gjorde...." och du inte har en aning om vad jag pratar om så är det en väldigt generös gåva från en människa i mitt förflutna.
Jag brukar läsa i bloggen för att komma ihåg, samma sak gäller mina dagböcker. Dom är otroligt värdefulla för mig, speciellt dom som är skrivna under en viss period. Dom hjälper mig otroligt mycket idag att komma ihåg och lägga pussel. Jag och mamma kom överens om att vi skulle gå igenom mina dagböcker från den tiden och skriva allting i ett block. Nog om det.

Jag har kommit underfund med att jag blir nog fan lite smartare för varje år som går. Jag kan läsa igenom ett inlägg jag har skrivit, stanna till och tänka "shit, har jag skrivit det? Är jag verkligen så smart att jag kan formulera såna otroligt smarta och fina meningar?"
Ja, det kan jag nog. Fast jag kommer bara inte ihåg det.

Min öroninfektion är tillbaka. 3e året i rad eller nått sånt. Fast denna gång har jag medicin mot det. Den gula äckliga sörjan jag hällde i örat förra året har åkt fram igen. Tabletterna mot klåda (som är mot allergiska reaktioner läste jag mig till) har jag inte tagit en enda av innan, men nu ska jag äta upp varenda en. Det kliar som FAN i örat!

Nu ska jag kolla klart på Jersey Shore, ville bara dela med mig lite av min vishet till er alla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0