Slagsmål.

Idag känns rubriken överflödig. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva som rubrik så det kan ju vara därför.
Det var bra i Falkenerg förutom ett litet missöde med Tira. Tira och en annan tik hamnade i bråk och jag fick ta skiten. Det sades att jag inte är en bra hundägare och att Tira är en riktig best. Tira hade tydligen gjort den andra hunden halt genom att bita henne i benet men vad jag vet så var Tira aldrig i bakänden på hunden. Det visade sig att det var ett skrapsår och en sträckning.
Grejen med den andra tiken är att hon varit i slagsmål 3 gånger tidigare och dessutom blivit polisanmäld för det. Säger inte det en hel del om den hunden? Och Tira har aldrig varit i slagsmål.
Jag slog till båda hundarna på ryggen varsin gång med ett läderhandtag, det blev helt plötsligt en kedja jag slog med och jag hade tydligen stått och misshandlat den andra hunden med kedjan. Jag slog EN gång var på hundarna i ett desperat försök att få dom att släppa men det funkade inte. Var det fel gjort av mig eller skulle jag låtit dom slåss tills dom själva bestämt för att dom var klara? Fick i alla fall massor av skit av ägaren till den andra hunden, för han var inte med vid tillfället. Det hotades med betalning av veterinär kostnaderna, som han påstod skulle gå upp till 6000 kr för att Tira slitit sönder hennes muskler och nerver, och en polisanmälan. När det kom fram att det inte var så farligt hände ingenting. Tira har sår i hela ansiktet och i munnen och när vi äntligen fick dom att släppa var Tira helt full av blod i munnen av sina sår medans den andra hunden inte hade ett enda märke. Tira har ju bitit av sina huggtänder både i över och underkäken så dom kan inte göra någon skada. I alla fall inte penetrerade skador. Idioter ska inte ha hund, speciellt inte en stark ras och man inte har koll på den. Som jag har med Tira.

Idag är jag lite full av ångest. Varför vet jag inte och jag kan inte heller sätta fingret på det. Irritationen här är hög och jag känner att den är riktad mot mig. Kanske ska åka hem och inte komma tillbaka mer? Stänga in mig i min lägenhet och inte prata med någon på ett tag.

Kommentarer
Postat av: sundarii

Stackars Tira....

Jag tror att din irritation förknippas med hundägaren. Skönt att det inte blev något allvarligt. Det är lätt att skylla på andra och hundar som redan har slagit förr brukar ha tendens att göra det igen, och nu var Tira på fel plats vid fel tidspunkt. Skulle polisen bli inblandade så skulle nog de ha mer koll på den andre ägaren. Stackars Anna, du måst ha varit jätterädd!



Styrkekram <3

2010-05-14 @ 09:48:35
URL: http://sundarii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0