Ja de på soc är inte riktigt kloka..

Oj vad dålig jag har blivit på att hålla er uppdaterad på vad som händer i mitt liv. Fast å andra sidan händer inte så mycket så det är ingenting att bli uppdaterad om. Haha.

Har legat som en svettpöl i soffan de senaste 3 dagarna. Har haft närmare 40 graders feber, hosta, halsont och huvudvärk. Lite allmänt ont i kroppen har jag haft. Har tyvärr smittat ner baby också så han ligger hemma och är jätte dålig. Har lite dåligt samvete för det faktiskt.
Idag var jag faktiskt inne hos Lina och hennes make och kollade på hockeyn. Kul att göra någonting nytt för en gångs skull. Riktigt trevligt var det med många koppar kaffe, livliga skrik och en del pratande. Så det hoppas jag få göra om.

Fick idag ett samtal av min soc tant också. Skickade ju in en ansökan dit för 2 veckor sedan som hon tydligen gick igenom idag. Snabba dom är. Följande samtal hölls mellan mig och tanten:

Tanten - Har du hoppat av skolan nu då eftersom att du ansöker?
Jag - Nej, jag går kvar i skolan men jag får ju inget bidrag från csn och jag måste ju överleva, därför ansökte jag.
Tanten - Okej, men hur kommer det sig att du inte får några pengar från csn?
(Jag har förklarat för henne både i ansökan och per telefon hur det ligger till)
Jag - Jag får ju pengar nästa termin, jag måste bara plugga upp 390 poäng först.
Tanten - Jaha, på så sätt. Men kan du inte bara hoppa av denna terminen och börja nästa sen när du får pengar?
Jag - Näe, jag måste ju plugga upp poängen först innan jag får pengar.
Tanten -  Okej, men jag tycker ju helt klart att du ska hoppa av och börja nästa termin när du du får pengar.
Jag - Men jag får ju inga pengar om jag hoppar av nu. Då måste jag ju plugga upp de 390 poängen igen och får då inga pengar förrän om 1 år.
Efter att jag fått förklara grundligt TVÅ gånger för tanten hur det ligger till fick jag till svar: " Okej, men du kommer inte få några pengar från oss heller eftersom du studerar."
Då vart jag så irriterad att jag sa till henne att skicka beslutet skriftligt så jag kan överklaga så får jag önska dig en trevlig påsk. 

Ja suck. Systemet är ju helt fel. Jag gör vad jag kan för att bli självförsörjande men jag har hamnat i ett jävla ekorrhjul.

Ja just det; Var inne och köpte hostmedecin idag också, som smakade riktigt jävla äckligt. Då är min fråga:
Fanns det inte hostmedecin som smakade gott när man var liten?
Så jävla fel kan jag inte ha haft på mina smaklökar då att jag tror att det smakade gott. Det var i alla fall någon medecin som smakade gott som fan. Någon som vet?

Kommentarer
Postat av: Maria S

Stackars dig! Allt verkar gå emot dig!



Har för mig att det fanns någon hostmedicin som smakar lakrits, men eftersom jag tycker att det är ett av det äckligaste som finns så skulle jag påstå att det inte finns någon god hostmedicin! Kan väl fråga någon på Apoteket.. De borde ju veta ;)

2010-03-31 @ 13:17:47
Postat av: sundarii

Det är barnhostmedicinen som smakar godis :P



Soc är fläppa i huvudet totalt, man får inte studera för dem.. Hoppas det ordnar sig för dig, det brukar ju alltid göra det till slut.

2010-03-31 @ 13:42:01
Postat av: Annie

Jag förstår din situation. Sitter ju lite halvtomhalvt i den själv, om jag skulle vilja börja plugga igen vill säga. Jag hatar systemet, det är så jävla rubbat.

Kram på dig.

2010-04-01 @ 12:20:47
URL: http://circusfreak.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jo den som smakade lakris=)

2010-04-02 @ 15:42:44
Postat av: Lina

Benylan hette den faktiskt.. ;) hehe.. Om den stav så de vet jag inte.. Orkar inte titta upp de heller.. HEHE.. Hur skulle du klara dig utan mig Anna.. ;) hehe.. Men den smakade Lakris de vet jag.. Eftersom jag åt den dagligen eftersom jag ade Falsk krup när jag var liten.. :D

2010-04-04 @ 01:42:19
URL: http://minisixten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0