Blocket.

Sitter nu ute på Blocket och kollar lite på hundar, nej jag ska inte köpa en till men tittar där ibland för att se vad det finns för olika hundar.
Till min stora förvåning är det otroligt många hundar nu, speciellt amstaffblandningar av någon anledning, som säljs för att deras ägare ska börja jobba. Jag menar tänker man inte på det när man köper en hund? Att man kanske kommer börja jobba snart, om man inte redan har ett jobb när man köper valpen. Jag blir så skrämd över hur folk tänker. Hur bra är det för valpen att säljas vidare relativt fort efter att de har kommit till sin första ägare. Och är man då riktigt desperat över att bli av med valpen så kanske man inte är så noga med vart hunden hamnar och den kommer säljas vidare ganska fort igen. Inte den optimala starten i livet för en hund.

En annan sak som fick mig att höja på ögonbrynen riktigt ordentligt är hur en schäfer ska se ut enligt rasstandarden. Zorro, som jag hade var en renrasig otroligt snygg schäferkille, som var relativt rakryggad. Han köptes 1997 och det var ovanligt att se en rakryggad schäfer men det är så jag tycker att dom ska vara.
Om du tycker -->HÄR<-- kommer du till en annons på blocket på en schäfervalp som uppfyller kraven som finns i rasstandarden. Vad tycker ni? Ska schäfern ha arslet i backen eller ska den vara rakryggad?

Kommentarer
Postat av: Veronica

Men hjälp! Så han såg ut...

2010-06-24 @ 17:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0