Majlo har kommit hem!

Historien om Majlo har jag följt sedan dag 1. Jag har varit så orolig och hållt tummarna för ägarna. Och idag kl 9 fick Majlo efter 339 dagar hos Norsk polis äntligen träffa husse och matte.
Jag har varit extra insatt i historien eftersom Majlo är en amstaff, precis som Tira.

Kan samanfatta allt lite snabbt;
Den 23 Februari 2009 åkte polis hem till Daniel och Monia och hämtade deras då 1 åriga amstaff hane Majlo.
Rasen amstaff är förbjuden i Norge, vilket Daniel och Monia inte visste om. Paret var inte hemma när hunden hämtades. Efter många turer i rättegångar vann de och skulle få tillbaka sin hund men polisen gick inte med på det.

För att läsa hur allt gått till kan ni klicka ----> här <----



Och kom ihåg: Det är inte rasen som är farlig. Det är ägaren!

Kommentarer
Postat av: sundarii

Jag följde artikeln oxå, och är så himla glad över att de får tillbaka hunden :D

2010-01-30 @ 11:49:31
Postat av: Anonym

Hej vännen.. Hur går det med pluggandet? Ovant va? :)

2010-01-31 @ 11:00:43
URL: http://jennicalouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0