Praktikant Anna

Idag började dagen kl 6 av att jag fick sms, vilket som alltid är väldigt upplyftande. Dagen blir ju automatiskt mycket bättre då. Kollade lite på hockeyn innan det var dags att åka till praktiken.
Det var ganska kul men lite långtråkigt. Jag frack 4 koppar kaffe och serverade kaffe till en boende. Städade ett rum och sen fick jag inte göra mer. Sen började dom fråga om jag hade jobbat med gamla innan och när jag berättade att jag varit timvikarie och sommarvikarie ändrade dom helt plötsligt på sig. Så från och med onsdag kommer jag få arbeta en hel del själv.

Det som känns lite tråkigt bara är att jag gör det helt gratis. Jag får ju inga pengar från csn eller någonting så det känns ju lite. Men det är ju för att jag ska klara utbildningen så det får ju duga. Det är lite olikt från där jag var i somras men det ordnar sig nog. Fast å andra sidan är det väl tur att det inte är likadant.

Näe, nu ska jag ner till tvättstugan och hämta den sista tvätten, vika ihop den och sen vika ihop mig själv i sängen. Är äckligt trött idag. Har ju praktiserat 07-16, städat hela lägenheten och tvättat all tvätt. Så jag har faktiskt all rätt i världen att vara trött.

Kommentarer
Postat av: sundarii

Jag vet hur det är, jag fick praoa för ynka 3700 kr i månaden och det är ju rätt tungt arbete på ålderdomshem..



Kommer du inte få csn alls under hela utbildningen?

2010-02-23 @ 09:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0