Nu rann bägaren över..

Jag har ju inte fått några pengar från CSN ännu, efter många dagars väntan, så med lite push från Mulla så ringde jag till dom och frågade vad som händer med min ansökan.
Efter några minuter fick jag veta att jag inte får något studiebidrag denna terminen. Jag måste läsa upp 390 poäng för att kunna få bidrag. Hur ska jag kunna plugga utan att få några pengar? Då måste jag ju hoppa av skolan och börja på soc igen. Då kan jag inte få någon utbildning och kommer inte få några jobb och får på så sätt stanna kvar på soc hela livet... Vilken ond jävla spiral! Jag orkar inte mer nu. Det går bra ett tag och allt känns jättebra men sen raseras allt på bara några minuter. Jag vet att det finns många som har det värre än mig, men idag känner jag för att klaga.

När jag skulle åka hem sen var tåget 20 minuter försenat och på så sätt vart jag ju försenad till min bussen. Hur gör jag nu då? Ringde till Trafikledningen och fick dom till att beställa en taxi åt mig, på östgötatrafikens bekostnad. Tackar.

Nu är jag äntligen hemma. Imorgon börjar Människan socialt och kulturellt, ska bli kul och på onsdag har vi vårat första prov, i tumörlära. Får se hur det går. Jag är inte orolig för att det ska gå dåligt på själva provet. Jag är bara rädd för att bli påverkad av det förflutna. Fast å andra sidan skulle det vara så illa?

Kommentarer
Postat av: sundarii

Men kan du inte leva på soc under tiden du studerar? Tills du pluggat upp de poängen.. Men man kanske inte får studera om man går på soc? Jag fick absolut inte börja studera för soc, för jag skulle minsann söka jobb.



Lycka till

2010-02-03 @ 19:14:17
Postat av: Anonym

Men 390 är väl bara gränser för heltid? De har ju en 50% och 75% spärr också? Om du går en omvånadsutbildning så måste de väl ha heltidstudier eller? Hur hade de annars tänkt sig. Gud vad jobbigt för dig... kramar

2010-02-03 @ 19:27:26
URL: http://jennicalouise.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men det va poäng som du skulle ha läst in förra gången då? Har du ingen anledning till att de inte blev klara? Då kan du överklaga, skriva ett brev till dem. Tex yttre omständigheter. Det har jag gjort en gång.

2010-02-03 @ 21:59:27
URL: http://jennicalouise.blogg.se/
Postat av: sundarii

Skönt att det ordnade sig att du får hjälp. :)

2010-02-04 @ 08:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0