4 månader kvar.

Idag är det 4 månader kvar till Julafton. Jag vet att jag är lite tidigt men det kan ju vara för att jag älskar julen. Eller i alla fall att julpysslet hemma. Jag har kommit på att jag ska ha en liten julkalender i bloggen i år. En kalender som berättar pinsamma saker om mig. Det kommer bli värre och värre ju närmare julafton vi kommer. Så nu har jag lite mindre än 4 månader på mig att samla ihop 24 pinsamma saker om mig själv. Vissa kanske ni har hört men inte alla. Förhoppningsvis. Här är vi öppna och ärliga.

Igår bestämde jag mig att jag ska gå ner 12 kg fram till julafton också. Då ligger jag på den vikt jag vill ligga på och som jag har strävat efter i många år. Ni som vet hur mycket jag har vägt när jag vägde som mest kan jag meddela att jag ligger 30-40 kg under den vikten. Så en hel del har faktiskt hänt med mig. Min vikt är en av få saker jag verkligen skäms för därför tänker jag absolut INTE skriva ut den här. Om jag inte kommer ner till den vikten jag vill ner till. Då kommer jag med glädje skriva ner hur mycket jag väger.

Skolan har börjat igen och det känns väl lite sådär. Är lite osäkert med massa saker än så länge men jag håller tummarna och hoppas att det löser sig till det bästa. En annan rolig grej är att jag får jobba kvar i Vikingstad under hela hösten. Nu i september kommer jag jobba 3-4 kvällar i veckan. Om det går bra så kommer jag öka till 4-5 kvällar i veckan i oktober, november och december. Så kanske jag kan köpa riktiga julklappar för en gångs skull.

Imorgon får jag lön och då ska jag fan gå och handla. Kylen och frysen är riktigt tomma och toapappret är snart slut. Har 1½ rulle kvar, vilket ger mig lite panik när jag har en stressdag idag. Ni som känner mig vet vad jag menar..

Näe, måste ta tag i alla kläder som ligger utspridda i hela soffan. Sortera rent och smutsig och vika ihop den rena.

Kommentarer
Postat av: Elin

Ser fram emot julkalendern ;) :P

Kul för dig att du får jobba kvar =) Grattis =)



Puss

2010-08-25 @ 01:37:58
URL: http://dumboelin.blogg.se/
Postat av: sundarii

Jags om redan planerar julmaten :P

Grattis till jobbet :)

2010-08-25 @ 07:06:35
Postat av: Lina

Jag längtar till den 1 Dec.. ;) Hihi ska bli riktigt roligt..:) Puss

2010-08-25 @ 23:09:07
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: EWA

Jag med vill veta....tack för kramen idag.....och kul att se Tira igen.....var ju länge sen senast!! Ha en trevlig helg! Kram "mamma" EWA

2010-08-27 @ 23:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0