Blodgivare.

Från och med idag är jag blodgivare. Var på blodbussen idag och lämnade blod för första gången. 450ml blod tappades ur armen på mig. Det var inte så farligt som jag trodde att det skulle vara.
Jag har ju sett hur det har gått till innan, jag var en flitig besökare när pappa var blodgivare.
När jag gick därifrån kände jag mig riktigt stolt. Bara tanken på att redan imorgon kan mitt blod rädda någons liv. Det är en stor tanke. Jag fick med mig ett grogg glas från Kolmården Design när jag var klar. Riktigt fint och hoppas dom finns kvar när jag ska lämna nästa gång. Känns lite dumt med bara ett.

På vägen hem gick jag förbi ÖB för att se om det fanns något roligt. Hittade 3 billiga ljuslyktor som jag köpte. En hänger i badrummet och de andra ska hänga i hallen. Dom hade en riktigt ful gul färg så jag ska hitta på något sätt att få dom lite finare. Men dom fyller ju sin funktion vilken färg dom än har.

Mer har inte dagen bjudit på.
Ska kolla på Ullared och vika ihop tvätten ikväll också. Så kul är livet i Skänninge.

Kommentarer
Postat av: Anonym

skulle åxå vilja ge blod! Men är för nål rädd=s

2009-11-23 @ 22:19:37
URL: http://goldielokkks.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag skulle lämna blod när jag bodde i FBG, jag hade tyvärr för låga järnvärden så jag behövde blodet till mig själv sa de.. Är en bra grej, blodgivre ger med hjärtat ;) Tack så mycket, jag gillar också den bilden.. funderar tom på att trycka upp den och ha som tavla ;)

Hoppas allt är väl med dig, många kramar!

2009-11-24 @ 10:04:10
URL: http://jennicalouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0