Mysteriet med Heikes haltande.

Skrev ju i förra inlägget att Heike haltade lite, eller ja ganska mycket. Kollade igenom tassen 2 gånger men hittade ingenting speciellt och tänkte därför inte mer på det.

På kvällen sen var vi ju och grillade hos en kompis till Tom. Heike sitter precis framför mig och jag ser någonting konstigt på hans klo. Den är helt knäckt. Tar upp tassen på honom och tittar, då visar det sig att klon sitter fast i endast pulpan.
Kanske ska tillägga att Heike slet sig från kopplet i Torsdags när de var och kollade på brasan och alla fyrverkerier. Heike är inget fan av smällande saker. Antagligen har han slagit i tassen när han i panik sprang därifrån och på så sätt knäckt klon.

Eftersom att dom som vi var hos inte hade någon hund hade dom givetvis ingen klotång heller, så vi fick ta en vanlig avbitartång och klippa av klon på honom. Eftersom pulpan redan var halvt av så hade det redan blödit klart men för säkerhetsskull hade vi bomull och papper nära till hands ifall det skulle behövas. Anna fick agera veterinär och klippa bort klon. Han pep till men sen var det bra och inget haltande har det varit efter det heller. Kan tänka mig att det gjorde skapligt ont på stackaren.

Idag har jag varit på öppet hus på MoA skolan i Linköping. Fick veta massa saker som inte ens jag visste även om jag har pluggat där innan. Så nu har jag ringt om ett personbevis och ska skicka in papperna så fort personbevisen dimper ner i brevlådan. Kommer nog bli så att Tom får göra det eftersom jag åker till Falkenberg imorgon. Äntligen Goggo så kommer jag!

Ska fortsätta min packning nu.

Kommentarer
Postat av: sundarii

Stackars Heike.. :( Men vilken tur att ni upptäckte skadan! ALl lycka till med skolan i höst och hoppas att det leder dig till något. Kram

2009-05-04 @ 22:57:10
Postat av: Mulla

Haha!! Jag VISSTE att du inte hade ordnat allt... Du ser.. jag känner dig..:P

2009-05-05 @ 18:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0