Fredag

Idag är det fredag! Jippie! Hela helgen kan tillbringas med Honey, dom timmarna han är hemma i alla fall.. Han ska ju som i vanlig ordning åka iväg och fixa massa saker.

Goggo och Madde åkte hem igår. Hade riktigt mysigt igår. Jag fixade Goggo's och Madde's naglar, målade och satte på massa stenar. Madde ska ha studentbal idag så hon ville att naglarna skulle vara fina.

Det vart en liten ledsam stund när dom åkte. Mest för Goggo's del. Hon lämnade ju King här uppe. Det är nämligen så att jag och Tom ska vara fodervärdar åt King ett litet tag. Vi ska försöka få han att släppa sina rädslor och bli lite mer framåt och jag kan meddela att under dom få timmar vi har haft honom har vi redan sett en förbättring.

Nu ligger alla 3 hundar och sover. Skönt. VI har ju som regel att dom inte får busa inne. Så då blir det längre promenader med mer aktiviteter för att dom ska vara lugna och harmoniska inne. Funkar kalanbra.

I onsdags när Madde och Goggo kom åkte vi till Rinna och släpte hundarna så dom skulle få springa lite. Tira simmade runt som en fisk i vattnet och brydde sig inte så mycket om dom andra hundarna medans King lallade efter Heike hela tiden. Heike är lite Ferdinand och går i sin egen värld. Han gick längst ut på bryggan och King skulle givetvis springa efter. Då King bara är 6 månader har han inte riktigt full koll på alla sina ben och hade därför svårt att stanna när bryggan tog slut och plumsade rätt ner i vattnet. Jag fick panik och slängde av mig skor och tjocktröja och sprang ut i vattnet. Mobilen flög iväg också, ville ju inte få den blöt. Nästan framme vid King ser jag att Tom den jäveln har fuskat och sprungit på bryggan ut och fått tag i King och lyft upp honom. Där står jag med vatten upp till halsen lurad på konfekten.
Kallt var det kan jag lova. Sen åkte vi hem. Frös som fan.

Så är det med det. Till helgen blir det skogen och försöka spåra lite. Vi måste utnyttja Heike's nosande till något positivt. Så då blir det spårning.

Kommentarer
Postat av: Elin

Härligt, Härligt =)

2009-05-30 @ 13:19:51
URL: http://dumboelin.blogg.se/
Postat av: Lina

hahah.. rätt åt dig anna.. ;);) hehe.. När kommer du häråt då?? puss

2009-05-30 @ 15:39:32
URL: http://minisixten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0