Don't go under my skin.

Ja ni, kära läsare. Hur ska man kunna samanfatta allt som hänt här nere? Uppdateringarna kommer ju lite glest när man ska klippa sina syskon, hälsa på till höger och vänster, gå ut med hundar och sen hinna leva lite med.

I Lördags var det Malins stora dag. "Pappa" tatueringen skulle äntligen bli gjord.
Vi kom till G-Punkten vid 11 tiden. Mamma var lite fundersam över varför dom bokat in en tid på 1.5 timmar till en tatuering som inte är så stor. Priset hade dom sagt 1500-2000:- vilket också kändes lite väl saftigt.
Väl inne i tatueringsrummet möter vi tatueraren. En Bosnier som knappt kan prata svenska, kändes väl inte så betryggande när tatueringen som skulle göras har så  mycket känslor och betydelse bakom sig.
Jag fick dra upp ärmen och visa hur den skulle vara och sitta och vi betonade att den skulle vara "plain" och enkel.
Han tittade konstigt på den, sen drog han tag i min arm och sa att han inte tyckte den var snygg. Han tog en penna och började måla massa krussiduller och grejer runt. Det var exakt samma rum som jag satt i för 2 år sedan. Samma dag som min pappa tog sina sista andetag. 2 timmar innan för att vara exakt.
Jag blev helt skakig i hela kroppen och kunde inte hålla emot. Jag började gråta och gick ut.
Vem är han att komma och ändra på min pappa? Vem är han att komma och karva i min hud och försöka ändra på någonting som jag älskar så högt? Självklart kunde han inte veta, men det kändes precis som att han försökte ta min pappa ifrån mig. So, stay the hell away from my skin!

Tatureingen blev i alla fall bra. Även om han skrev av. Bara kollade på lappen som pappa skrivit och min arm, blev det precis som alla andras. När vi gjorde den så scannade vi och fixade så. Så jag blev imponerad av hans sätt.

Annars har väl inte hänt så mycket. Har ju börjat töja öronen igen. Så idag inhandlade jag 2 st 5 mm's örhängen med Hello Kitty! Grymt söta! Är ju uppe i 5 mm redan så jag tänkte att jag får nog lugna ner mig lite. Sen blir det ytterligare lite töjning så jag kommer upp i mina 10 mm igen och kan återgå till mina tunnlar!

Kommentarer
Postat av: sundarii

Hello Kitty? Belinda kommer döööö av svartsjuka nästa gång ni ses ;)

2009-05-11 @ 19:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0