Semester

En tanke slog mig nyss om semester. Att resa någonstans till hösten.
Jag är grymt sugen på att åka utomlands till hösten. Om jag bara får veta att jag får jobba kvar till hösten så är jag ju självförsörjande och då kan inte soc bestämma över mina pengar, jippie. Så då är det bara för mig att spara lite av alla de pengar jag får nu i sommar så jag kan åka utomlands. Jag vill inte bara åka och sola och bada utan jag vill åka och kolla på någonting, något som har betydelse för våran historia. 2003 var jag på Theresienstadt med skolan. Det var en upplevelse jag aldrig kommer glömma. Man kände sig så liten som människa och man blev skakad av de historier våran guide berättade. T.ex fanns det ett stall som var gjort för 2 stora hästar typ Nordsvens, Ardenner och i det stallet bode det ca 350 jugoslaver. Oturligt var vi där efter en översvämning så det var mycket som var förstört men hela grejen etsade sig fast i mitt hjärta. Jag var ju där med pappa också och hans släkt är judar.

Theresienstadt

Theresienstadt är ju ingenting om man jämför med Auswitch Birkenau, och dit skulle jag väldigt gärna vilja åka. Så nu planerar jag i smyg en resa till Polen för att kunna åka dit. Där finns ju salar där de fortfarande har kvar hår, skor och tänder från de som avrättades där. Kommer nog bli en riktigt känslosam visit där.


Kom precis in efter en runda med hundarna. När jag var ute och gick kändes allting så bra. Jag har ett jobb som jag trivs med, en lägenhet som jag trivs i, får snart hem min bil, jag har en pojkvän som jag är upp över öronen förälskad i och allting flyter riktigt bra just nu. Hoppas att mina dåliga dagar är över och att resten av mitt liv kommer bli bra och utan problem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0