Mitt livs kärlek.

Jag har funderat lite på det här med ens "liv kärlek".
Det finns ju ingenting som kan garantera att den du är tillsammans med just nu är ditt livs kärlek.
Jag kan ju lugnt säga att Rille inte var mitt livs kärlek, då hade det ju inte tagit slut mellan oss.
Martin, som jag var förlovad med, var det absolut inte, och tur är väl det.
Nu är jag tillsammans med Tom, och han är inte heller mitt livs kärlek, hur illa det än låter så är han inte det. Han är min största kärlek för stunden, huruvida han är mitt livs kärlek vet jag inte förrän jag står vid livets slut, och jag har bara levt 22 år av mitt liv. Jag har ändrat min syn på livet ganska mycket den senaste tiden. Jag vill inte gifta mig. Varför ge ett löfte inför massa folk och en gubbe med konstig krage om evig trohet, när jag kan lova det i soffan en söndags eftermiddag iklädd mina mysbyxor? En ring som växlas mellan parterna utan ett jippo som ger vanliga svenskar en anledning att dricka, det är någonting jag kan gå med på. Men inte med vit klänning i kyrkan, jag tror ju inte ens på Gud.

Jag är inte ute efter att hitta den som jag ska leva hela livet med, inte just nu i alla fall. Jag är ute efter den jag trivs bäst med just nu, för stunden, och nu är det Tom. Sen vet man inte vad som händer. Så är det.

En tanke jag har haft ett tag som jag ville dela med mig till er för att se era synpunkter på det hela med äktenskap och ens livs kärlek.

Kommentarer
Postat av: sundarii

Jag har oxå haft funderingar kring "livs kärlek" och kommit där fram att det menas med att ens livs kärlek är den allra första kärleken man verkligen har älskat. Eller den första förhållande som varat längst. Eller vad tror du? Jag har ärligt talat ingen aning. Däremot så är Zam min STÖRSTA kärlek, har aldrig älskat så här mkt. Han och jag upplever saker på annat plan som jag inte har upplevt förr. Jag vet att han är min rätta, annars hade jag inte tackat ja till att bli hans fru.

Och det där med giftermål; jag ska inte ens ha en vit klänning ;) Jag kan avslöja att den är svart och röd...

2009-01-31 @ 08:55:35
Postat av: Z

Det enda jag kan säga om kärlek, vad det är för mig, är att kärlek är ett ovillkorligt Givande, utan tanke på sig själv eller ens egna futtiga ego o självbekräftelse.

2009-01-31 @ 10:01:51
URL: http://zxyxz.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tror att du har en poäng i det du skriver, den " rätta" kan vara flera olika i olika skeden i livet. Kram

2009-01-31 @ 13:51:17
URL: http://jennicalouise.blogg.se/
Postat av: Maria

Hihi vad du än säger om bröllop och sådant, så vill jag att du ska vara med på mitt och sjunga I wanna grow old with you medans Emma spelar gitarr.. :)

2009-01-31 @ 18:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0