Familjen Annorlunda

Familjen Annorlunda går just nu på TV4. Det handlar om familjer med många barn. En familj har 8 barn, jag kom på mig själv med att höja en hel del på ögonbrynen när jag hörde det. "Shit, 8 barn! Hur fan orkar dom?". Men, vi är ju 7 barn. Det är ju bara 1 mindre än hos dom. Det borde ju inte vara någon stor skillnad. Jag kände igen när en av familjerna skulle åka och handla. Hur mamma skrev en inköpslista och pappan bara hade 2 saker på hjärnan. Batterier och glödlampor, sen fick mamman hålla koll på resten. Så var det lite i min familj när jag var liten. Mamma skickade nästan aldrig iväg pappa att handla, han glömde alltid någonting. Även om han hade det nedskrivet. Men jag är van vid att ha det så. Så ser min barndom ut och jag skulle inte byta bort den för allt i världen!

Var på Elgiganten igår och inhandlade lite nödvändiga saker. Gramse har ju bitit sönder 3 av mina hörlurar, vilket har gjort mig förbannad och funderat på att ha ihjäl kattfan, men när man tittar in i hans söta små ögon blir han förlåten.
Så jag åkte dit för att köpa ett par. Gick runt och kollade lite och tog de billigaste jag hittade. Tom tittade på mig och undrade om jag inte skulle köpa ett par lite dyrare. Bättre ljud och håller längre (om gramse kan hålla sig borta).
Så det blev ett par Skullcandy. Damned vad snygga. Rosa och vita. Så nu blir det till att köpa ny mobil så den matchar hörlurarna.




På väg till kassan gick vi förbi massa kaffebryggare. Tom's kaffebryggare gick sönder häromdagen, så han satte på sina cocker spaniel ögon och tittade på mig. Så jag köpte den också. Hur kan man säga nej till någon som är så söt?

Kommentarer
Postat av: sundarii

Nizze älskar att tugga sönder hörlurar och mobilladdare, så jag har en speciell låda som alla mina "dyrgripar" ligger i så kattfan inte tar dem.Jobbigt men man få anpassa sig tyvärr. Hörlurarna var fina!

2009-02-09 @ 21:00:10
Postat av: Lina

HAHA lilla Tom då.. ;)

Men köpte du inte ett par med dödskallar?? puss

2009-02-10 @ 22:08:40
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej.



Måste bara säga att dina hundar är otroligt fina! Själv är man inne på sin andra Amstaff, Hon är 5 månader och full med bus. Helt underbart!



Mvh Lina

2009-02-11 @ 23:18:48
URL: http://ladymon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0