Spökvandring!

Idag bestämde vi oss för att hitta på någonting. Vi har ju pratat om att kolla efter spöken ett tag nu och idag vart det av. Vi kollade upp lite på nätet efter bra spökställen här i Östergötland.
Vi hittade en riktigt bra sida och kollade lite fakta, länk finns HÄR för den som är intresserad.

Vid 22 tiden åkte vi upp mot Löfstad Slott. Vi var förväntansfulla och lite smått katiga och väl framme på området vågade varken jag eller Elin gå upp mot slottet för vi tyckte det var äckligt. Lina och Mulla traskade på medans jag och Elin stannade kvar och läste lite fakta om slottet. Jag ringer till dom för att förklara att vi egentligen inte får vara där. När i har pratat en stund hör jag ett konstigt skrik både i telefonen och utanför och bara en millisekund efter hör jag att Mulla och Lina skriker och börjar springa. "Hörde du också det där?" frågade jag Elin och hon hade hört. Mulla och Lina kommer springandes tillbaka till bilen och vi åkte därifrån. Vi har inte en aning om vad fan det var för något.

Sen åkte vi till Ekenäs slott men där gick vi inte ens fram för då var man tvungen att gå genom en gård typ. Så vi åkte tillbaka till Linköping och tog vägen genom Brokind. När vi åker så kom vi på att vi skulle berätta spökhistorier. Jag började och mitt i historien säger Elin "Fan vad många rådjur!" och pekade ut mot en åker. På vägen ser vi att det är någonting som går men det var ju inget rådjur. Vi såg inte riktigt vad det var för något förrän vi var riktigt nära. "Det är ett vildsvin!!" skriker vi allihopa och blir livrädda. Lina vill att vi ska vända och lysa på dom medans Mulla skriker att vi ska därifrån för dom kan attackera bilen. Vi åkte därifrån.

Sen åkte vi till Stjärnorp och sen till Ljung. Vi var ju i Ljung häromdagen men då hade vi tydligen åkt fel men inte idag. Nu såg vi slottet och alla började må illa. När vi åkte tillbaka kände vi oss iaktagna och rädda. Det blev isande kallt inne i bilen också. Sen bestämde vi att vi skulle åka till i4an och leta efter vildsvin.. Det gjorde vi men hittade inte en enda. Imorgon blir det en sväng igen. Då ska Jocke, Figge, Klint, Micke och hundarna också med. Får se om jag vågar gå ut ur bilen då..

Kommentarer
Postat av: sundarii

Det är väl klart att du vågar följa med ut för killarna är ju där med er :)

Men förresten, nu kan man ju få veta vem som blev räddast då ^^

Blir det lilla Anna som blir räddast av alla? Eller Klint? Eller till och med Jocke??

SPÄNNANDE! LOVA att uppdatera om det sen!!! Vill veta!

2009-09-01 @ 11:53:38
Postat av: Mulla

Jävlar vad kul det var med vildsvinet. Va fan dom kan attackera bilen!! Det har micke och Robert sagt..^^

2009-09-01 @ 12:48:44
URL: http://camullas.blogg.se/
Postat av: sundarii

Vildsvin anses ofarliga för människor och springer normalt undan men skadade vildsvin kan dock anfalla om de blir trängda.

2009-09-01 @ 17:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0