Bombnedslaget!

Usch, fy och blä. Idag är det storstädning som gäller. Det är ju Skänninge Marken imorgon så det kommer folk hit och sover inatt och imorgon blir det lite fest. Börjar ju inte jobba förrän 14.00 på torsdag så det blir ju kalarnbra.

Jobbade idag. Kändes lite konstigt efter 3 dagars ledigt men ack så skönt. Rensa tankarna lite och bara släppa livet en stund. Till min stora förvåning har det hänt en del under de 3 dagarna jag varit ledig. För 2 veckor sedan hade vi ju en tant som gick bort och henne hade vi haft vak på i en vecka. För den som inte vet vad vak är så är det så enkelt att man vakar. Man sitter hos en person som är väldigt nära slutet, för dom ska ju inte behöva dö ensama. De har personer inne hos sig dygnet runt. Till poängen; när jag kom tillbaka idag fick jag veta att det var vak på en dam som senast i onsdags var jätte pigg. Konstigt att det går så fort. Det sägs att dödsfallen alltid kommer 3 och 3 på den avdelningen och det stämmer nog. I Juni var den en som gick bort, i Juli var det en och nu är det Augusti och vad har hänt. Jo, hon har vak.

Usch vad jag är svettig! Här är varmt som fan och så måste man vara inne och städa. Det är väl bara att ta tummen ur röven och fortsätta. Badrummet är ju klart så bara 2 rum kvar..

Kommentarer
Postat av: sundarii

Ja, det stämmer verkligen bra. På mitt gamla jobb så dog en tant, månaden efter så dog en herre och månaden därpå så dog en annan herre.

Tanten som dog, hon satt och spelade bingo och var på bästa humör och vann priser, sen ville hon sova middag och dog i sömnen......

2009-08-05 @ 16:54:00
URL: http://sundarii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0