Tira är en Labbe... Tror hon...

Vi har tillbringat 3 dagar vid en sjö.  Inte  i sträck givetvis, vi har ju varit hemma och ätit och sovit emellan.

Eftersom Tira inte var speciellt sugen på att bada i somrat när jag tog med henne till någon sjö eller ens trampa i vattenpölar när det regnade tänkte jag att detta kommer ju inte gå. Men oj vad fel jag hade. Tira sprang ner i vattnet som en annan galning första dagen. Hon hoppade från bryggan utan att tveka och simmade fram och tillbaka.

Efter många om och  men har vi även fått henne att komma tillbaka med pinnarna vi kastade. När hon inte nådde frisbeen vi kastade ställde hon sig och gnällde som om hon varit statist ur Jurassic Park. Det går inte att beskriva hur hon låter när hon vill visa att det är någonting hon inte är nöjd med. Är det någon annans hund som låter så? Ska försöka lägga upp en film så alla får höra på min hund/dinosaurie/häst (hon gnäggar ibland också)

Har faktiskt haft kamera med mig så nu blir det lite bilder på Tira och hennes ständiga vapendragare Heike, som jag och pojkvännen för övrigt fick klippa med sax idag för att han var så långhårig. Tilläggas skall att Heike är jävligt hög och väger 45-50 kg och blir förbannad om man nuddar hans tassar, svans eller mage. Så det tog lite tid men nöjd blev han.

 

         


Kommentarer
Postat av: sundarii

Vad mysigt !!!!

2009-04-13 @ 10:09:08
Postat av: mulla

<3

2009-04-13 @ 15:12:15
URL: http://camullas.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilken liten hund.

2009-04-13 @ 18:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0