Snart klar!

Nu är man äntligen snart klar med lägenheten. Bara att slänga lite skit till och moppa golv och sen så slipper man se skiten något mer. Idag stämplade jag in kl 11 och började med den där förbannade fläcken på golvet, det var ingen lätt match men Anna vann den ronden, tack som fan! Har knä-skurat resten av golvet i köket, ska dra med moppen en gång till innan jag lämnar in nycklarna för gott. Men det är lite kvar att göra så efter min välförtjänta paus ska jag upp och köra sista rycket.

Igår blev det kortspel på LInas altan, 500 och "Neger, President" vart det. Första gången jag körde 500 och vann konstigt nog, ingen nybörjartur här inte :D På neger, president gick det inte lika bra. Kan säga som så att jag ska nog ut i solen några timmar för att matcha titeln jag fick under hela spelet. Om man nu ska anta att alla presidenter är vita, vilket dom ju faktiskt inte är.

Näe, ska tvinga Klint att föda mig med glass och sen blir det cigg på altanen, för att sen återgå till lägenheten.

Kommentarer
Postat av: sundarii

Jag hörde din härliga skratt igår kväll :)

2009-04-29 @ 16:30:41
Postat av: MARIELLE

Sv:



TILL ANNA:



Om ordet kamphund klingar fel i dina öron och du genast drar en parallell till att man använder sin hund i kamp så får du stå för den åsikten.



Jag har en annan åsikt, baserad på kunskap om min ras.



Denna diskussion har hela tiden handlat om hundens grundavelssyfte, inget annat. Men stirra dig gärna blind på ordet, istället för att anamma det och göra det till något positivt..



Jag tror fortfarande starkt på att det inte är ordet som skapar problem i samhället, utan snarare i vilka händer hundarna hamnar. Ni kan blunda för det om ni vill.. men jag hoppas att ni ändå innerst inne vet vilka typer av människor som dras till dessa raser... det är inga man vill ska representera en ras som redan har ett dåligt rykte.



Jag har aldrig haft något problem med mina hundar när det kommer till omvärlden.. man ser på ganska långt håll att jag inte är någon som använder mina hundar i kamp eller har dålig koll på mina hundar..



Jag rör mig och för mig på ett sätt som ger ett seriöst intryck, till skillnad mot många andra kamphundsägare.



Det första människor ser är hur man ser ut och hur man beter sig. Om man klär sig på ett visst sätt, som jag beskrev innan, och dessutom beter sig som en mindre begåvad individ... då blir man uppfattad som det. Det ger även hunden ett mindre seriöst intryck.



DU är den första av alla som kommenterat i min blogg gällande denna fråga som det inte osat idiot om.. en, av kanske 10? Vad säger det dig?



Mig säger det i alla fall att jag är glad att jag inte passar in i er lilla klick.



Som avslut, så kan jag med hjälp av Wiki, beskriva samhällets syn på kamphunden:



Kamphund är en populär beteckning på flera hundraser, som har det gemensamt att de har ursprungligen avlats för bland annat organiserade hundslagsmål, hundhetsning.



Kriterierna som har belönats i aveln har framför allt varit så kallad gameness som innefattar kamplust, låg rädsla, smärttålighet. Tvärt emot gängse uppfattning har kamphundar i regel inte avlats fram för aggressivitet gentemot människor. Tvärt om, en hund som visar aggressivitet mot en människa har i regel inte varit föremål för vidare avel.



Det står inget om att man IDAG använder sin hund i kamp, utan URSPRUNGLIGEN! Det står inget om att en kamphund är farlig för människor, så varför ska man försöka glömma ordet?



Den beskrivning Wiki ger av kamphunden är enligt mig en UNDERBAR beskrivning på en hund i rätta händer.. så varför ska jag INTE vara stolt över att ha denna underbara hund?



Börja gallra bland "er själva" och se till att hundarna hamnar hos människor som vill ha dem till mer än bara "sällskap- och familjehundar" och som åtminstone kan läsa på om sin ras.

2009-04-29 @ 20:38:01
URL: http://knockout.blogg.se/
Postat av: MARIELLE

Kan dessutom tillägga att till och med SKK erkänner kamphund som en benämning på en mängd raser som ursprungligen användes till kamp, men som idag ofta ses som familjehundar. Den ENDA negativa och således också felaktiga beskrivning av vad en kamphund är hittade jag hos djurskyddsförordningen där de beskriver en aggressiv hund som gärna biter och låser käkarna... Varför ska ni som själva har dessa raser ta åt er av det NEGATIVA som sägs? Även om det är en åsikt som en minoritet av samhället har? Varför hänga upp sig på den negativa benämningen av kamphund när de flesta numera inte alls ser hunden så?.... Intressant det där, då går vi ju lite tillbaka till det där offertänket jag pratade om... att man vill vara en egen, utesluten grupp, så att man kan ha något att klaga över.

2009-04-29 @ 20:51:15
URL: http://knockout.blogg.se/
Postat av: MARIELLE

Kan dessutom tillägga att till och med SKK erkänner kamphund som en benämning på en mängd raser som ursprungligen användes till kamp, men som idag ofta ses som familjehundar. Den ENDA negativa och således också felaktiga beskrivning av vad en kamphund är hittade jag hos djurskyddsförordningen där de beskriver en aggressiv hund som gärna biter och låser käkarna... Varför ska ni som själva har dessa raser ta åt er av det NEGATIVA som sägs? Även om det är en åsikt som en minoritet av samhället har? Varför hänga upp sig på den negativa benämningen av kamphund när de flesta numera inte alls ser hunden så?.... Intressant det där, då går vi ju lite tillbaka till det där offertänket jag pratade om... att man vill vara en egen, utesluten grupp, så att man kan ha något att klaga över.

2009-04-29 @ 20:52:51
URL: http://knockout.blogg.se/
Postat av: Jen

Oj massor me hundsnack här inne :) Hehe, jag menade ju det iallfall (även om jag inte skrev det) ;) Hoppas du får en skön första maj/ helg! Puss kram <3

2009-04-30 @ 08:27:22
URL: http://jennicalouise.blogg.se.
Postat av: sundarii

Till Marielle: Ursäkta, jag ska inte lägga mig i er "diskussion" men tror du ärligt talat blint på allt som står just i WIKI?? Du kan inte tro på allt som står där eftersom det är vanliga människor som skriver där och kan ändra själva utan kolla upp sann fakta. Vad menas med kamphund? Joo, enligt Hundansvarsutredningen avses med kamphundar en hund, oavsett ras, som tränats eller tränas med syftet att den ska bli framgångsrik vid slagsmål med andra hundar!!! Här har vi länken med dessa förbannade frågor och där är det ÄRLIGA SVAR, direkt från självaste polisen/regeringen http://www.regeringen.se/sb/d/9135. Läs på själv, vettja.

2009-04-30 @ 10:16:15
Postat av: Z

Under tidigt 80-tal var schäfern en kamphund, sen var Rottweilern en kamphund under tidigt 90-tal.. Förövrigt vet väl alla att Wikipedia är en offentlig sida, där vem som helst kan ändra efter behag, o bör sålunda tas med en nypa salt. Dumma människor tror tyvärr att den sidan är 100% korrekt o utan fel.

2009-04-30 @ 14:32:31
URL: http://zxyxz.blogspot.com
Postat av: Romeo Patrick

Herregud, är Marielle här och härjar? Varför skriver hon sitt namn med CAPS? Tror hon inte folk ser henne ändå? :S

2009-04-30 @ 18:56:26
URL: http://romeon.net
Postat av: Anonym

Marielle har oftast rätt! Hon är påläst den tjejen! Go Marielle! :D

2009-05-01 @ 08:08:16
URL: http://xblondix.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, det var därför jag skrev oftast! Tänk på det !

2009-05-01 @ 19:35:28
URL: http://xblondix.blogg.se/
Postat av: goggo

NÄÄÄÄMEN ANNA HAR DU FÅTT BESÖK HÄR MED... HON GER SEJ VIST ALDRIG!!! JAG HAR TVÅ ORD OCH SÄGA DEJ LILLA MARIELLE!!!!LÄS PÅÅ!!!! och va fan ska du komma och försöka ändra andras åsikter för? och inte nog med det så ska du KALLA ALLA oss som går imot ditt argument att vi är idoter LILLA GUMMAN i SVERIGE HAR VI NÅGOT SOM KALLAS YYTTRANDESFRIHET VISTE DU DET!!!???

2009-05-02 @ 09:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0