Massa hund

Nu har Heike en egen väska! En precis likadan som Tira har, fast i mycket större format. Nu när jag har sett hur väskorna sitter på Heike och Tira så har jag kommit fram till att den var alldeles för liten för Evo. Han skulle behövt någon mitt emellan.

Tom är på väg till Örebro och jag är ensam hemma. Katterna blev glada av att se mig i alla fall. Nu springer alla tre runt mina fötter och jamar. Söta dom är. Fyllde Heikes väska med jord innan, så gick vi en 40 minuters runda. Kan lova att han fick jobba. Tira trippade fram hur lätt som helst så nu har jag ökat hennes vikter lite. Nu har hon 5 dl jord och 5 dl vatten i varje ficka. Så imorgon ska hon få jobba. Heike har ca 10 dl jord och 5 dl vatten i varje ficka. Han är ju lite större än vad Tira är och borde orka en hel del mer. Har läst att dom ska kunna bära en tredjedel av sin vikt på ryggen. Tira väger ju 25 kg och Heike väger 50 kg. Ja, klockan är mycket så ni får räkna själva.

Det blir väldigt mycket hund i bloggen nu tycker jag. Men det är bara roligt, för dom är ju mina allt just nu. Har inte så mycket annat att jobba med på dagarna.

Ska kolla på Kill Bill vol II nu, älskar Kill Bill. Köpte båda filmerna för ett år sedan men av någon konstig anledning har jag inte ens tagit bort plasten på filmerna. Haha.

(Se nu till att ha lite glass hemma Lina när jag kommer på tisdag!)

Kommentarer
Postat av: Lina

HAHA!! Men du gumman jag har glass, men du vill ju ha pinn/strut.. Men jag har bara kul du vet sådan rolig glass.. ;):) puss på dig ses på tisdag.. :)

2009-04-26 @ 23:52:09
URL: http://minisixten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0