Jag säger då det.

Jag har hittat en ganska rolig blogg om människors okunnande.
En Herre som är Hundförare inom polisen säger sig kunna MYCKET om hundar öppnar munnen och bevisar att han egentligen inte kan någonting.
Han påstår att det finns ingen ras som heter Pitbull utan Pitbull är ett samlingsnamn på alla "kamphundar" men Amstaff däremot det är en ras. Amstaffen är en pitbull eller en s.k kamphund enligt honom.
Nu är det inte undra på att Xena blev skuten av polisen förra året om dom har så lite kunskap om olika raser. Speciellt inom hundförande poliser.

Romeon's blogg finns inlägget. Under rubriken "Människor som inte borde ha Amstaff/Pitbull"
Värt att läsa alla kommentarer, en rolig läsning för den som inte har något annat att göra.

Allting började med att en tjej i Nyköping lyfte fram sin hund som kamphund, vilket man kanske inte borde göra.
Sen har allting blivit så mycket större och har helt kommit ifrån ämnet. Roligt är det i alla fall.


In it to win it!

Kommentarer
Postat av: djurpolisen

Hej Anna! Jag backar hem och erkänner att jag hade fel. Jag omformulerar mig:

1. Jag kan inte mycket om hundraser!



2. Uttala dig inte om skjutna hundar om du inte har all information i ärendet och gör dig inte själv korkad genom att dra alla människor över samma kam för att en av dem har fel. Det är jäkligt korkat!



3. Hundförande poliser har funnits inom svensk polis sedan 1930 talet. Aldrig har en hundförande polis skjutit en hund!



4. Wikipedia som uppslagsverk används inte som faktabas av lärda människor.



5. Håll koll på vad du har i snöret!



6. Jag kan JÄKLIGT MYCKET om hundar, framförallt om spår- sök- lydnads- och skyddsdressyr, drifter, mentalbeskrivningar och mer därtill!



7. Att påstå att en människa "öppnar munnen och bevisar att han egentligen inte kan någonting" baserat på några rader text visar ju faktiskt bara att du själv är ganska korkad!



Lycka till!

2009-05-02 @ 11:22:13
URL: http://djurpolisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0