Gårdagen

Igår var jag inne i skägget. Kom dit halv 12 och väckte Malin och Klint. Lina ville inte riktigt gå upp.
Dom åt frukost medans jag gick upp till lägenheten och städade lite och det ska jag säga er var ingen trevlig upplevelse.
Öppnade kylskåpet och trodde jag skulle spy. Det var mögel överallt, så går det när man har mat i kylen och dom stänger av elen. Öppnade balkongdörrarna och alla fönster i köket och sen slängde jag allt. Tänkte sen städa ur kylskåpet men kom på att jag hade inga städgrejer med mig, så det fick vänta.
Begav mig in i badrummet och städade ur det men en gammal tvål som stod kvar. Så nu är badrummet nästan klart. Ska bara ta under badkaret och i skåpen sen så.
Orkade inte ta mer. Känslorna blev för stora och trycket mot bröstet ökade så jag struntade i det.
Tom lovade att han skulle hjälpa mig att städa ur hela lägenheten på Lördag. Tack, det behövs verkligen. Så slipper jag skiten.

Sen gick jag, Klint, Malin, Krille, Rasmus, Ronja, Sandra och Belinda till Ekdungen, där Zam och Sita väntade.
Där förvandlades Anna till lektant och sprang runt och tillgodosåg tjejernas behov. Roligt var det. Jag passade på att leka lite jag också. Åkte rutschkana, linbana, gungade lite och åkte någon må-illa-grej-som-bara-går-runt-runt.
Sen kom Mulla och Johanna och hälsade på. Så också Annie och Skipper. Det var riktigt trevligt.
Vi var där ett tag och sen bar det av till Lina för att hämta ett halvstryp till Annie som jag lånat och sen följde jag med henne hem.

Hemma hos Annie lagade hon mat medans jag satt ochvar social. Köttbullegryta stod på menyn och det var riktigt gott faktiskt, så det får hon gärna bjuda på igen. Sen gick vi till Lina och satte oss på altanen, lite nostalgi där. Ante hade anslutit sig till gruppen så det var bara Figge och Jocke kvar sen hade allt varit komplett. Det bjöds på glass också. Mums!

Tom kom och hämtade mig vid 7 tiden, då åkte vi hem till honom. Sen blev det lite TV och sen sova.

Ska meddela att jag fick det andra jobbet jag hade sökt också. Ligger mitt emot Tom's lägenhet så det tar ju inga tider att ta sig dit. Ska bli kul att börja jobba!

Kommentarer
Postat av: Carrn

Grattis till jobbet gumman:)

2009-04-17 @ 14:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0