Fullspäckad dag.

Tar en paus i allt jag har tagit för mig att göra idag.
Var nere en sväng i tvättstugan för att se om det fanns någon tid till lilla mig. Då är det någon som har bokat eftermiddagen men skrivit ett frågetecken efter. Hur ska jag veta om hon ska ha den men kanske kommer ner lite sent? Kan ju inte springa ner och kolla en gång i timman. Det har jag inte tid till. Men bokade förmiddagen så jag hann tvätta två maskiner i alla fall, sen får vi se.
Var på anställningsintervju halv 11, vilket gick bra men kände inte lika starkt som på förra intervjun, så vi får väl se hur det går.
Kom hem, plockade ut tvätten (lät den korgen stå kvar där nere ifall hon inte ska tvätta så slipper jag plocka upp och ner grejerna.)
Sen var det bara att börja städa. Har röjt igenom hallen, garderoben och köket. Vad mycket skit man hinner samla på sig på en måndag. Har ju givetvis städat sen jag flyttade in men det känns som att det aldrig varit städat här.
Sen är det bara vardagsrummet och badrummet kvar.

Tänkte sitta ner en stund och kolla på "Små i stora världen" på fyran. Riktigt roligt att kolla på men sen blir det full fart på städandet igen. Måste tvätta moppen känner jag. Den luktar inte så gott.

Imorgon blir det fortsättning på städandet. Tänke att jag skulle hem till Tom och hjälpa honom att städa lite med. Han jobbar ju hela dagen så då kan jag röja runt i hans lägenhet precis som jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0