I had a dream!

Jag hade en så sjuk dröm inatt, en sjuk men ändå så härlig. Jag gick ju och la mig vid 2 inatt och vaknade med ett ryck, och var helt klarvaken. Tänkte: "Fan, detta måste jag blogga om!". Var på väg upp till datorn för att skriva, tänkte att klockan måste 7-8 något. Kollade mobilen och när jag insåg att jag bara hade sovit i 45 minuter var jag inte lika pigg längre. Tänkte att jag skulle skriva upp vad jag drömde så jag kunde blogga om det men tänkte att jag har ju så pass bra minne att jag inte behöver skriva ner det, jag kommer ju ihåg ändå.

Så när jag vaknade hade jag inte ett minne av drömmen men jag visste att jag skulle blogga.

Nu när jag har haft lite tid på mig att fundera så har jag kommit på delar av drömmen.

Jag var ute och gick med Tira, gick skogsvägen ut till Malmslätt. Tira var inte Tira, hon var Hugo. Nej, inte Mullas Hugo utan Björnes Magasins trähund Hugo med hjul. Evo var hos Rille då det var hans helg. När vi kom fram till Malmslätt var det dags att gå tillbaka men vi gick stora vägen. Där var det inte asfalt utan det var en grusväg och det var snårigt i diket, där vi var tvungna att gå. Vi gick förbi ett litet rött hus där en hund stod och skällde. Såg inte vad det var för hund eftersom jag hade fullt upp att hålla koll på Tira. När vi hade kommit förbi huset kom det en bil förbi som jag kände igen. En röd volvo med en människa i som jag kände igen. Rille. Han var fly förbannad för att jag var ute och gick så långt hemifrån och på en stor väg. Det var jag alldeles för liten för. Han tvingade mig in i bilen och sen åkte vi hem.

Det är vad jag kom ihåg. Är det någon som har en drömtydar bok, eller som är allmänt bra på att tyda drömmar, som kanske har lust att hjälpa mig att förstå vad drömmen betydde? Hade varit riktigt kul då den var så verklig. 

Kommentarer
Postat av: Emma

Japp Anna det har vi!

Om man drömmer om att du är mycket ung ska du akta dig för att göra dig till allmänt åtlöje.

Att se hundar i en dröm: Du har sanna vänner!



Vet liksom inte vad jag ska söka efter så jag tog ung och hund. Det står liksom inget om trä hundar och skällande killar?

Vill du söka på annat kan du svara! :D

2008-11-20 @ 21:55:42
Postat av: Z

Emma, fel.

2008-11-20 @ 22:30:56
Postat av: Emma

Ja kanske det men nu är det inte jag som har skrivit en bok om det! :)

2008-11-21 @ 17:37:53
Postat av: Z

Saker är inte sanna för att det står i en bok..

2008-11-21 @ 23:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0