Vi lämnar allt

Jag har slängt bort mina skor och städat ut och släppt in våren där jag bor,
den kom i år igen.
Och massa fågel sång, jag trodde att det skulle sluta någon gång men det kom i år igen.
Det bara spritter i mig, alla fjärilar i magen flyger just för dig och det blir bara mer.
Ska vi ta vår chans? Hoppa på ett tåg som tar oss någon annanstans, där ingen annan ser?
Och från mitt fönster hör jag koltrasten om igen, nalkas gryningen.
Och från mitt fönster ser jag solen gå upp igen, väntar sommaren.

Töm mig på luft, stjäl min tid, vi lämnar gatorna och träden bredvid.
Vi lämnar allt som går att lämna, nu ska jag fan i mig bli fri.
Töm mig på luft, stjäl min tid, vi lämnar gatorna och träden bredvid.
Vi lämnar allt som går att lämna, nu ska jag fan i mig bli fri.

Jag bara svävar bort, på alla såpbubblor i parken av den bästa sort.
Åh Gud jag tror jag dör.
Och himlen är blå, och jag vet det låter klyschigt men det är ju så.
Åh vad är det jag hör?
Jo, från mitt fönster hör jag koltrasten om igen, nalkas gryningen.
Och från mitt ser jag solen gå upp igen, väntar sommaren.  

Töm mig på luft, stjäl min tid, vi lämnar gatorna och träden bredvid.
Vi lämnar allt som går att lämna, nu ska jag fan i mig bli fri.
Töm mig på luft, stjäl min tid, vi lämnar gatorna och träden bredvid.
Vi lämnar allt som går att lämna, nu ska jag fan i mig bli fri.

Vi lämnar allt och stannar kvar på torget med bussarna, dom som inte slutat gå,
Vi lämnar tanterna kvar på Hemköp och personalen likaså.
Vi lämnar ungarna med rockar i parken, nattvandrarna har slutat att se på.
Vi lämnar allt som går att lämna.
Nu är det vi!



Tänker på dig, även om du inte kan läsa ska du veta att jag alltid kommer att älska dig!
När jag lyssnar på denna låten tänker jag tillbaka ett år, tänk om allting hade varit annorlunda.
Då kanske vi fortfarande hade varit tillsammans!

Älskade Pappa, Jag glömmer dig aldrig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hatar att våren kom... att blommorna slog ut, att träden fick löv... Ville bara skrika "STOPP!" vill inte vara den som kom till insikt till att ett år har gått.. kände mig nästan skyldig, för att ha levt utan C. Helt knasigt, men jag förstår dig.. någon så när iallfall. Han finns hos dig, bredvid dig där du går o framför allt i ditt hjärta. Älska dej. Ta hand om dej.. lite orolig att du har det sådär där uppe? :/ Puss /jen

2008-05-24 @ 09:41:06
URL: http://jennicalouise.blogg.se
Postat av: sundarii

Vad vackert... :)

2008-05-24 @ 12:22:42
URL: http://sundarii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0