Rida ut

Gissa vad Anna har gjort idag! Hon har ridit! Jag var såååå nervös, det är flera år sedan jag ens satt på en häst rygg och då skenade fanskapet iväg och jag ramlade av. Men jag tänkte att detta går säkert bra, jag hade ju Mulla och Johanna med. Det började bra i alla fall. Jag ryktade och sadlade helt själv, även om jag frågade Mulla om nästan allt :P. Men när vi kom till momentet där vi skulle sätta på tränslet blev det en smärre förvirring. Vilken häst är vilken? Men det löste sig som tur är. Sen kom Johanna och det var bara att sitta upp och börja skritta.

Vi började vandringen ut i skogen. Hästen jag red, Tonic, var stor som ett hus så jag tänkte de första 20 minuterna att det skulle göra förbannat ont att ramla ner.
Efter ett tag frågade Mulla och Johanna om det var okej att vi började trava. Hästen var ju lugn som en filbunke så jag tänkte att det är väl inte så farlig. Men när  jag hade travat någon meter kände jag att jag inte var riktigt redo än, så jag gick ner i skritt i stället. Då, till min stora förvåning, var Johanna och Mulla borta. Så där står jag, mitt ute i mörka skogen med en pannlampa som lös 1 meter framför mig. Men där, bakom ett krön, stog dom och väntade. *Puh*

Efter ett tag började jag känna att detta går ju riktigt bra, så jag började trava lite mer. Och herregud vad lätt det var när jag väl kom igång. Jag gick ju i ridskola när jag var 6, men det sitter kvar fortfarande. Jag till och med galopperade lite. Men det känndes inte rikgt bra då Tonic ville galoppera liiiiite snabbare än vad jag ville. Så det blev mest trav. Men nästa gång så kanske.

Det var ju gamla Polishästar vi red så dom var ju skapligt vana vid det mesta. Och jag säger bara: Det vill jag göra om!!!!

På lördag blir det kanske Kisa igen. Roligt, roligt. Folket där var nog ett av de roligaste jag har träffat. Så jordnära och sociala. Det var nog ingen som var blyg.

Nä, nu ska lilla Anna sova. Hon ska ju upp till skolan imorgon. Får se hur mycket träningsvärk jag har imorgon när jag vaknar!

Puss på er alla mina meskdunkar! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0