Vad blir det för mat?

Jag, Anna Katarina Elisabeth Andreasson, har tänkt att laga lite mat idag. Haha, det händer ju inte allt för ofta. Öppnade frysen för att kolla vad som fanns..... Kyckling, kyckling, kyckling, kyckling och lite broccoli.
Vad fan ska man laga till av det? Öppnade kylskåpet och hittade en konservburk med sparris. Så på menyn idag blir det kyckling, sparris och champinjoner. Dricka till det: ananasjuice. Shit vad tomt det är i mitt kylskåp. Har nog inte köpt eller ätit ordentligt med mat sedan augusti. Kan vara därför jag tynar bort..... Bara rasar för varje dag som går. 

Jag satt och funderade på någonting innan som jag skulle skriva. Men jag kommer fan inte ihåg.. Jag lider nog av Alzheimers eller nått.. En lindrig form av det i alla fall. Haha.. 

I like men now.

Nä, ska ut med hunden en runda sen.. Har bestämt mig för att hon orkar gå lite längre nu.. Vi var ute i nästan en timma i morse, men då var hon bra trött när vi kom in igen. Sköööönt det blev när mitt lilla odjur hoppade upp i soffan och total däckade. Det var nästan så hon däckade i hoppet upp. 

Imorgon ska jag börja köra lite enklare lydnad med henne. Jag tror hon kommer uppskatta det lika mycket som jag. Är ju mycket roligare att ha en hund som inte ligger 10 mil framför en i kopplet. Förhoppningarna är ju att jag någon gång ska kunna tävla lite lydnad med henne. 

Nä, nu ska jag tillaga min gormé middag. Uppdaterar senare om hur det gick! 

Veritas Et Aqueitas!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0