The best PRICE is a surPRICE

Jag tänkte att jag skulle vara duktig igår och inte gå och lägga mig alltför sent, även om det var lördag.
Skulle gå ut med hunden en sista runda så jag tog ner henne från soffan och gick till dörren för att ta på mig skor och jacka. När detta var gjort vänder jag mig om för att ropa på Tira och då ser jag henne sittandes vid katternas klösbräda, färdig kissad och klar. Suck. Hämtade henne, för ut måste hon ändå, på med diverse hundattiraljer och sedan ut i kylan.
Jag går runt kvarteret i hopp om att hon kanske ska göra 2:an ute. Men nä då. Med sina valpögon bedjandes mot mig gick vi 2 varv innan vi gick inte, hon skakade som ett asplöv. Väl inne tar jag min nattcigg, när den var färdigrökt skulle jag släcka i vardagsrummet och hallen. Och vad skådar mina ögon om inte en liten Tira korv som utsmyckning på mitt annars så tråkiga vardagsrumsgolv. Jaha, fram med toapapper och plocka upp. Det var mitt pris för att jag var så DUKTIG.

Och ja, jag torkade upp kisset INNAN ciggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0