Veterinär o Anställningsintervju

Älsklingen står i duschen så jag skriver här.

Var ju hos veterinären med Tira igår, med anledning av hennes öron. Veterinären tyckte att Tira var en mycket fin hund med ordentliga muskler och ens ett uns till undervikt (min klump väger 23.8 kg)
Hon kollade igenom öron och päls, genom undersökningen kom hon fram till att Tira antagligen har en matallergi eller kvalster. Pälsen var jättefin förutom alla små sår på huden och röda prickar mellan trampdynorna som är just tecken på allergi. Jag fick ett recept på örondroppar som hon ska få i 17 dagar och sen blir det återbesök. Tira var jätte duktig men tyckte att stetoskopet var lite farligt, börjar fundera på om Tira har någon slags fobi mot saker med sladd. T.ex dammsugaren, Guitarr Hero gitarrer, stetoskop, hårfönar, platt tänger, ja you got the picture. Det behöver inte låta för att Tira ska bli rädd, bara det har en sladd.

Var på två anställningsintervjuer idag. Kl 9.30 var jag ute vid Mjärdevi, på Addici. Ett telemarketing företag med riktigt fina lokaler, bra lön och alla avtal som behövs.
Kl 13 var jag på Scandic Hotell för en intervju med Telenor Xpress. Det var jag och 6 killar där.
När hon började prata om löner och sånt lät det riktigt bra. 28000:- i månaden är ingenting jag tackar nej till faktiskt.
Sen började hon prata om arbetstiderna och då kände jag att det kanske inte var någonting för mig. Att ligga ute i 10 dagar, vara ledig 4 och sen ligga ute 10 dagar och vara ledig 4 känner jag inte är så lockande. Sova på hotell är iofs ganska skönt men jag vill inte offra mitt sociala liv, mina hundar och Mange för ett jobb... Never!
Så om dom ringer mig nästa vecka och säger att jag är anställd tänker jag tacka nej. Hade jag levt ensam utan varesig vänner, pojkvän eller hundar hade jag nog kunnat göra det... Men inte som mitt liv ser ut nu.
Så bye bye Telenor.

Nu ska vi krypa ner under täcket (det är kallt i mitt rum, brrr) och kolla på film! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0