Halti och klövjeväska

Idag har jag varit ganska kreativ. Min älskade "lilla" hund Evo är så ju extremt stirrig och orolig hela tiden så jag har vankat av och an och funderat över hur jag ska få honom att bli lugnare.
Jag har fått råd så som långa promenader, träna honom på trick och lydnad, men inget av det har funkat.
Efter en lång promenad (med inslag av lite lydnads träning) är han pigg som en mört medans jag är trött i alla lemmar jag äger och har för att han drar så jävligt. Lära honom nya trick är inget roligt då han är extremt lättlärd när det gäller sånna grejer.
Efter lite eftertanke kom jag fram till att jag skulle köpa en halti (nossele) till honom, jag hade en till honom innan men den ligger antagligen på Gotland och jag lär aldrig få se den igen.
Jag och Evo, Mulla och Tira, Annie och Skipper gick till 4 Tassar för att se vad dom hade att erbjuda. På vägen dit slog det mig som en blixt från klar himmel att en klövjeväska hade ju kanske varit någonting för Evo att använda. Då bygger han ju upp muskler, äter mer för att han jobbar och blir psykiskt stimulerad för att han har en uppgift att göra.
Fast klövjeväskor kostar så förbannat mycket så jag tänkte att jag skulle kolla i alla fall..
Väl inne i affären hittade vi en halti som passade för 59:-, som hittat. Annie skulle köpa ett nytt halsband till Skipper så jag gick runt och kollade lite, Annie hade hittat en klövjeväska och sa att jag skulle gå och kolla.
Och hör och häpna, jag hittade en väska för 149:- så den köpte jag med.
Evo var som en ny hund på vägen hem. Han drog ingenting tack vare haltin och han var otroligt koncentrerad för att klövjeväskan satt på ryggen. Hade inga vikter i men det märktes så tydligt att han koncentrerade sig på sitt "jobb".
Nu ligger han och sover så skönt och är lugn, för en gångs skull.

Så nu har jag fyllt den med 8 dl godis (uppdelat på två, 4 dl i varje sida) och 10 dl hundmat (5 dl på varje sida) Tänkte att det är ganska lagoma vikter att börja med. Så får vi jobba oss uppåt sen.

Kl 7 idag blir det ett varv runt skägget. Skönt för både mig, Mulla, Annie och Vovvarna!

Nu är det mindre än 24 timmar kvar tills jag är hos dig! Kan knappt bärga mig, längtar så in i din mjuka famn och få umgås med dig! Saknar dig så hjärtat skriker!

Bild på Evo och Klövjeväskan kommer lite senare ikväll... Slänger in en bild på min "ny pimpade" Tira också!

Kommentarer
Postat av: Anonym

I helgen ses vi ju, min famn saknar dig också ska du veta ;)) Tack för att du finns mitt hjärta. Finns där för dig också, genom allt.. Till rymden och tillbaka. Kärlek. /Jen.

2008-08-06 @ 15:28:53
URL: http://jennicalouise.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag då:(:( jag var ju också med å gick..:( puss

2008-08-06 @ 22:39:07
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: sundarii

Det låter ju härligt med Evo! Du ger ju ialf inte upp jämnfört med Erina (blondgrannen med Oskar) Kämpa på, Anna Bananskum!

2008-08-06 @ 22:48:23
Postat av: cocofreak

Hehe, jag som hade tipsat dig så många gånger tidigare om den där klövjeväskan.. :P puss

2008-08-09 @ 09:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0