Jävla Ikea!

Jaha. Fick veta att jag inte fick ha kvar mitt soffbord igår tack Gerth.

Anna och Elin lånade Jettan utav min Pelle, skulle egentligen åka till Malmslätt, men det blev inte så. Vi tog en sväng till Ikea istället. Jag tänkte att Ikea är ju ändå ganska billiga och har, i mina ögon, väldigt bra grejer. Jag bor ju i en Ikea-lägenhet typ. (Hittar du någon möbel som INTE är från Ikea ska du fan få en peng!


Väl inne på Ikea småspringer vi igenom avdelningarna, jag visste ju vad jag skulle ha. Väl framme vid soffborden var det helt klart vilken modell jag skulle ha. Men sen kom det till att välja färg. Dom som känner Anna vet att hon har väldigt svår beslutsångest. Men det blev den svart/bruna.... Som alla andra möbler i lägenheten.
(Har faktiskt orangea väggar så jag får ha svarta möbler)


Då var det bara att springa ner till lagret och hämta. Jag tyckte att priset på 329:- var ganska överkomligt så på vägen till lagret hittade jag lite andra saker som skulle kunna vara bra att ha. 2 ljushållare för 79:- styck tyckte jag att jag gott kunde kosta på mig! (Det är ju trots allt höst)


Väl framme vi Hylla 14, Fack 3 upptäckte jag till min stora förvåning att den inte alls kostade 329:- utan hela 379:- Nu tänker säkert många av er:  Är 50:- någonting att bråka om ? Är hon fattig eller? 
Ja, nu är det ju så att Anna är studerande och det är inte så att det helt plötsligt flyger pengar i ansiktet på henne, så 50:- är en mindre förmögenhet! (Sen skulle jag inte ha råd att köpa min ljushållare)

Men jag bestämde mig för att köpa den....


Väl ute i bilen kom vi fram till att ett soffbord i storlek Large inte får plats i en liten Jetta....... Jävla Jetta
Det blev till att ringa förstärkning i form av vanlig hederlig Volvo 745.

Väl hemma tillbringade vi 10 minuter fullhjärtat åt detta stackars soffbord. Anna rabblade ett antal svordommar när det inte gick som hon ville. Men det får man faktiskt tåla....



Anna <3 Pelle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0