Försäkringskassan

Jaha, då var man där då. Har ju haft turen att jag aldrig har behövt ha någonting med försäkringskassan att göra, fram tills nu när jag ska vara mammaledig. Skickade in ett moderskapsintyg och fick tillbaka något papper, som jag kanske skulle skickat in men som man kunde göra via nätet istället. Har varit inne på deras sida flertalet gånger för att försöka lära mig och förstå vad det är jag ska klicka i men jag blir inte klok på det. Sen står det på mina papper att jag ska ringa till mitt jobb så dom kan anmäla min lön och sånt, som tur är funkar det även när man är timvikarie. Det är ju inte för inte som försäkringskassan kallas förseningskassan, så att göra detta en månad innan det är dags är väl kanske inte det bästa men det blir skönt sen när man får en stor klumpsumma retroaktivt. Så, nu en liten fråga: Är det någon som läser min blogg som kan detta med mammapenning, och hur man gör, som har lust att ta en sväng förbi här någon dag och visa mig hur man gör?


Kommentarer
Postat av: sundarii

Ta skiten med Lina eller Camilla ;-) Jag själv blev inte klokare av det så jag gick personligen upp till fsk och bad om hjälp. Samt att det var ett tag sen jag var mammaledig så jag har glömt hur systemet funkar.

2013-05-12 @ 14:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0