Födelsedagsfirande

Idag fyller näst yngsta lillasystern 20 år. 20 år?! Herregud. Känns som att det var förra veckan hon gömde sig i mitt "rum" (bodde för tillfället i en garderob) och väntade på att jag skulle komma hem. Jag var hos dåvarande pojkvännen och kom inte hem så hon låg där inne i några timmar. Lilla Malin, 10 år gammal saknade sin storasyster och jag tyckte bara hon var jobbig som JÄMT skulle vara med. Idag kan jag känna att jag var fruktansvärt orättvis, nästintill egoistisk. Det fanns så mycket bakomliggande men har ändå dåligt samvete gentemot mina yngre syskon, framförallt Malin, som gjorde allt för att få tillbaka sin storasyster. Sen 2 år senare, Malin 12, Anna 18, lockade Linköping och det som fanns här då. Året efter flyttade jag hit och Malins äldsta syster försvann och var inte hemma alltför ofta. Jag önskar så att jag funnits där för dig på din 14 årsdag, när du vaknade på morgonen och ingen var hemma. De var med pappa på sjukhuset, 500kr och en lapp låg på köksbordet. Det är sånt som gör att jag känner mig som världens värsta storasyster. Idag är vår relation helt underbar, förutom de gånger vi har våra bråk, det känns som att vi alltid varit tighta. Jag älskar dig Malin! Och stort grattis på födelsedagen, för mig kommer du alltid vara 16, blond och full ;) <3


Kommentarer
Postat av: sassasnewlife.blogg.se

Så fint skrivet, direkt från hjärtat <3

2013-05-06 @ 21:16:31
URL: http://sassasnewlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0