♥ Dag 25. En första

En första tur till GeKås är någonting jag kommer ihåg väldigt väl.
Jag fick det i födelsedagspresent av mormor när jag fyllde 11 år. Jag skulle få 500 kr att handla vad jag ville för och jag var så lycklig. (ja jag vet att vi bodde väldigt nära men jag förstår mamma att hon inte ville ta med alla oss samtidigt)
Vi åkte i mormors lilla Opel Korsa och jag var överlycklig. Vi satt och pratade och lyssnade på musik, vid den tiden umgicks jag mycket med mormor och hon var min bästa vän då. Det var i April vi åkte, vi ville inte åka när det var så kallt ute. På vägen dit började det regna riktigt mycket, så mycket att vi fick stanna en stund för mormor såg ingenting framför sig. När vi satt i bilen på parkeringsfickan började jag bli nervös. "Kommer detta vädret hindra oss från att åka dit?" Nej då, när regnet hade lättat lite så fortsatte vi. Väl framme i Ullared kom nästa grej: det började TOKHAGLA. Det var så stora hagel kulor så det smattrade på bilen och parkeringen var nästintill översvämmad.
När vi parkerat fick vi ta av oss skorna och springa till Entrén och ta på oss skorna där igen. Men vad brydde jag mig om vädret? Jag var ju på GeKås och fick handla vad jag ville för 500 kr. Jag kommer inte ihåg någonting jag köpte men jag kommer ihåg hur mycket jag älskade resan och hela upplevelsen. Mormor <3

Kommentarer
Postat av: sundarii

Vädret gjorde allt för du inte skulle handla, typ. Hehe. Rolig minne :D

2011-01-05 @ 10:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0