Annas Julkalender

Lucka nummer 10.
Första gången Rille skulle komma hem till mig och hälsa på hade han ingen bil, så vi kom överens om att hans bror skulle skjutsa honom till Jönköping och jag skulle därför komma och hämta honom där.
Jag berättade för mamma och pappa att jag skulle åka och hämta honom, men undanhöll en liten detalj, var jag skulle hämta honom.
Jag åkte i alla fall i pappas Merca, toksänkt med baslåda, dock utan stereo.
Kommer till Elmia parkeringen i Jönköping och vi bestämmer att Rille skulle köra. När vi hade åkt en timma började mamma och pappa ringa som galningar i telefonen. Jag hade sagt till dom att jag skulle hämta Rille i Gislaved, typ 8 mil från Jönköping. Men efter många om och men kom vi hem till mig och då var mina föräldrar inte speciellt glada på mig. Tydligen fanns det knappt några bromsar på bilen därför ville de inte att jag skulle köra för långt.
Jag fick en ordentlig utskällning mitt framför Rille, första gången han mötte mina föräldrar, och dom glömde totalt bort att hälsa på honom. Han fick nog känslan av att dom var arga på honom också, vilket dom inte var, även om det verkade så.
Pinsamt var det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0