Uppbunkring pågår!

Idag är det lönedag, för den som har missat det. Har sagt under hela graviditeten att när lönen/studiebidraget kommer i maj då ska här börjas handla salvor, blöjor, tvättlappar och allt annat som behövs när bebis väl är här. Det är ju bara 20 dagar kvar till BF så det är väl på tiden? Tog en sväng till Maxi innan för att ta en ordentlig titt på vad som finns och försöka klura ut vad som behövs. Det var fruktansvärt mycket folk på Maxi så min hjärna gick på högvarv. Blöjor är ju ett måste. Vilka ska man ha då? Libero? Pampers? ICAs egna? Vilket jävla virrvarr av blöjor det finns, sånt man inte tänker på innan det väl är dags. Ju längre jag stod där ju mer kom panikångesten så jag grabbade tag i ett paket Libero storlek 1, ifall vi skulle få en liten bebis och skulle bebisen bli stor, ja då får jag väl skänka bort dom till någon som har en liten bebis. De 40kr som paketet kostade kan jag bjuda på. Sen gick jag vidare till salvor och krämer. Vad fan behöver man där ifrån?! Jag har två flaskor babyolja, så det får räcka tills jag åker ner till GeKås eller någon annan gör det. Har också en babykräm som är mjukgörande. Alltså behöver jag någonting till röda små rumpor. Zink salva slank ner i korgen, den kommer säkert till användning. Sen vill inte jag använda tvättservetter när vi är hemma. Känner att vanligt vatten borde ju vara det bästa. På jobbet i Linghem använder de flesta pensionärer ICAs tvättlappar i "skummgummi" (vet att det inte är skumgummi men kommer inte på vad materialet heter) och det funkar ypperligt på pensionärsrumpor så varför skulle det inte funka på bebisrumpor? 2 såna paket blev det. Sen tog ångesten över och jag gick till kassan, genomsvettig och en erfarenhet rikare. Hädanefter blir det till att handla tidigt på morgnarna, sent på kvällarna eller de dagar när löneruschen har lagt sig. Men som rubriken lyder: nu har jag börjat bunkra upp, sakta men säkert. Nu ska här bara organiserad lite så alla oöppnade paket ligger på ett och samma ställe så jag vet var jag har allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0