Tar tag i livet, äntligen.

Vilket väder vi var idag! Tog en liten promenad med Tira imorse (blir en längre ikväll när det inte är lika varmt) sen blev det en sväng bort till Netto för att handla. Köpte socker så jag kunde dricka te, men kom fram till att det är alldeles för varmt för att dricka te nu, så jag köpte lite iste som jag har suttit och sörplat på ute på balkongen. Gillar inte att sitta direkt i solen, är inget stort fan av värme heller men idag var det skönt på balkongen. Solen kommer ju inte dit förrän om en timma typ så jag får passa på.
Har tagit tag i lite saker idag också. Har ringt försäkringskassan för att få veta vilka papper som ska in, har ringt till lönekontoret på Carema och bett om papper därifrån, så nästa vecka kan jag skicka in papprena och förhoppningsvis får jag lite högre föräldrapenning än lägstanivån. Skulle det bli lägstanivån för min del gör inte det någonting då vi klarar oss gott och väl på dom pengarna och Mickes lön, + barnbidrag som jag av någon anledning glömmer bort att vi kommer få. Det börjar ju dra ihop sig så det var väl på tiden kan man tycka. Fick en påputtning av Mulla igår också att det är dags och det behövdes. Hon om någon vet hur seg jag är på att fixa saker. Har även pratat med mamma i en timma. Hon kommer upp nästa helg och det ska bli så roligt! Hon stannar bara över dagen men jag behöver verkligen en mammados nu innan jag själv ska bli mamma. Herregud vad konstigt det lät, jag själv ska bli mamma. Ganska overkligt än så länge.


Kommentarer
Postat av: sassasnewlife.blogg.se

Längtar efter Sture!! :-D

2013-05-18 @ 15:54:53
URL: http://sassasnewlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0