Barnvakt

Ikväll har jag varit barnvakt, eller är fortfarande. Riktigt bra övning fast det kommer ju bli skillnad på ett spädbarn som är ens eget och en 2 åring som är ens Gudson. Vi har haft riktigt mysigt. Myst i soffan och kollat på film. Stänkt ner hela badrummet med vatten när han badade och ropade på Micke samtidigt, tror han saknar honom massor. Dum som jag är så åt vi glass efter badet, så det var bara att göra om hela rengöringsproceduren med att tvätta händer, ansikte och mage. Han satt inlindad i en filt i soffan när vi åt glass och han babblade massor om allt och alla lilla sötnosen. Sen lekte vi lite och sen hann vi inte med mycket mer. Då var det bara att byta blöja och värma på vällingen för då var det dags för sängen. Det märks att han är äldre och smartare än när jag passade honom förra året vid denna tiden. Medans jag värmde vällingen sa jag till honom att han kan gå och lägga sig i sängen så länge, sagt och gjort. Han plockade fram pippip och nallen innan han la sig i sängen. Så fick han en flaska välling och jag fick en godnatt puss och kram, sen la han sig till ro och drack. Han har legat och sjungit och pratat efter vällingen men nu har det varit tyst ett tag så förhoppningsvis sover han. Hoppas också att han inte vaknar när föräldrarna och kusinerna kommer hem efter deras cirkusbesök. Börjar bli aningen trött nu eftersom jag inte vilat någonting idag utan det har varit full rulle från klockan 9 imorse. Imorgon blir det plugga heeeeeela långa dagen, efter att jag vikt tvätten, så att jag blir klar innan bebisen tittar ut. Vilket jag hoppas att jag hinner. Nästa år ska lilleman med på cirkusen, 3 år är gränsen enligt föräldrarna, då får jag väl passa nästa unge och min egen då. Men det gör jag så gärna :) Nu vill jag bara åka hem till mannen i mitt liv och pussa honom på hela kroppen! Han skulle nog inte uppskatta det eftersom han sovit i en timma typ. Men önska går ju. Fick även veta idag att min älskade mormor på 77 år ramlade efter en shoppingrunda och fick sitta på akuten med mamma till 02.30 inatt. Fallet resulterade i en bruten käke. Stackars mormor <3


Kommentarer
Postat av: sassasnewlife.blogg.se

Ojoj, vad härligt med Daniel <3

Aj, stackars mormor :-S Bruten käke t.o.m!

2013-05-23 @ 12:25:28
URL: http://sassasnewlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0