Dags att lugna ner tempot något?

Vecka 39+1 idag, alltså i vecka 40. Nu är det inte ett dugg roligt att vara på tjocken längre, SNÄLLA BEBIS KOM NUUUUU, gärna nyss. Har varit full rulle hela veckan känns det som. I torsdags var jag och Micke en sväng i Norrköping, han fick inhandlat nya hörlurar och jag ett regnskydd till barnvagnen. På kvällen åkte vi ut till Vikingstad och grillade. I fredags var det väl ganska lugnt tror jag, kommer inte ihåg att jag gjorde mer än städade (som vanligt). I går var vi en sväng på Biltema och köpte nya däck till Mickes cykel, vilket var mer än behövligt då första bästa sten skulle kunna vara en dödsfälla för de stackars däcken som satt på. Sen åkte jag in till stan och käkade plankstek på Hamlet. Varför är man inte gjord av pengar så man kan äta det varje dag?! Idag har jag och Micke varit på smultronstället och käkat en jävla massa glass i spöregn. Deras uteservering var full och vi hade Tira med oss så vi stod under ett träd och huttrade. Sen när vi kom hem åkte jag till lillasyster och hjälpte henne att få ordning på sitt kök, fint som snus blev det. Efter det blev det en sväng till Maxi för att köpa frukost till veckan som kommer. Körde igenom en nykterhetskontroll 3 gånger utan att vinkas åt sidan, väldigt rutinerat av mig tycker jag :) Sen hem och laga mat och plocka lite i köket som stinker sopor. Är något stopp i avloppet som jag tänkte lösa imorgon. Imorgon blir det en sväng med lillasyster så hon får göra klart sin tatuering på benet. Sen ska jag inhandla myggnät till barnvagnen. På torsdag kommer förhoppningsvis äldsta lillasystern upp och hälsar på. Ska bli kul att umgås med henne massor. På torsdag är det även 6 år sedan pappa gick bort så då blir det en sväng till minneslunden på Lilla Aska, lite långt att åka till pappas grav i Falkenberg, då tar man näst bästa. Om inte bebis planerar att titta ut just den dagen. Man vet ju aldrig. Näe, kroppen känns som om den är 80 år gammal. Stel och smärtsam. Blir till att lägga sig i sängen som sova lite :)


Kommentarer
Postat av: sundarii

Bebis kommer snart, tro mig. :-) Om ngr dagar? Om ngn vecka? Det vet jag inte men den kommer. :-)

2013-06-10 @ 00:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0