Nödvändig dag

Vaknade tidigt idag, för att jag skulle hinna kompensera städningen som jag inte hann göra igår. Fick erbjudandet att följa med till busfabriken i Norrköping med världens bästa Daniel och det tackar man ju inte nej till. Gick upp vid 9 idag, gjorde gröt till frukost men upptäckte att det inte fanns någon mjölk när det var dags att äta. Blev till att slänga gröten då det är vidrigt att äta utan mjölk. Plockade i köket, dammsög och moppade golv. Sen kom Sandra och hämtade nyckeln till förrådet, hon har ju fått lägenhet som hon flyttar in i idag. Är så glad för hennes skull att det löste sig fortare än någon vågat hoppas. Vid 13 åkte jag till praktiken. Väl där är jag inte uppskriven att gå bredvid någon, min handledare var ledig. Vi räknade igen timmarna och märker att jag ligger på plus, trots 4 dagars ledigt, så dom tycker att jag ska åka hem. Sagt och gjort. Väl hemma fortsätter jag att plocka och tvätta. Sen när Micke kom hem åkte vi till maxi och handlade, så nu är kyl, frys och skafferi fullt igen :)

Skulle ha målat klart spjälsängen igår var det tänkt men det blev ju inte så. Den står i hallen sedan 4 veckor tillbaka med 3/5 delar målade. Vette fan när jag ska orka måla klart den. Vill ju gärna att den ska vara klar innan bebis kommer givetvis men latmasken i mig vill tydligen annorlunda :p I värsta fall får vi sätta upp den som den är, halvmålad.
Idag har det varit fullt liv i magen. Skönt när det är igång så man vet att allt är bra med den lill*. Blir ju super nervös när man inte känt av något på ett tag. På fredag väntas nästa besök hos barnmorskan. 30 veckors kontrollen och glukosbelastning ska göras. Helt sjukt att det bara är 10 veckor kvar tills den är beräknad! Kan inte veckorna bara springa iväg så jag får hålla i, lukta på, titta på och älska min bebis?!


Kommentarer
Postat av: sundarii

Tacktack <3
Åh, måla spjälsäng är tråkigt, man tröttnar snabbt, roligare att ha en bebis där i. Hihi.

Sköt om dig. Kram

2013-04-03 @ 07:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0