Djävulska 24 timmar

Söndag. Lugnets dag där man inte gör någonting annat än ligger i soffan och kollar på film. Tänder lite ljus framåt kvällen när det börjar mörkna. Känner vaniljdoften sakta sprida sig i hela lägenheten. Dra dammsugaren genom rummen för att få bort lite damm. Äta god mat och bara vara. Ja så är det säkert, för alla andra idag. Själv kör jag mitt andra nattpass för denna helgen. 10 timmars springande i korridorer, städa, baka, byta blöjor, tömma KAD-påsar, svara på larm, få folk i säng igen, toalettbesök och ett x antal koppar kaffe. När de 10 timmarna är slut imorgon kl 7 får jag vara glad om det inte hänt någonting utöver det vanliga så jag kan lägga rapport och förhoppningsvis sitta i bilen vid 07.10. Måndag morgon och folk ska till jobbet. Rusningstrafik och vägarbeten, kommer nog inte i säng innan 07.45 och somnar nog inte förrän 08.15-08.30, får inte glömma ställa klockan på 14.30! 14.30 = 45 min kvar tills jag ska sätta mig i bilen och åka tillbaka till jobbet och göra ett kvällspass på 5 timmar. Trött? Antagligen. Måste hinna med en kaffe innan jag åker, annars blir det inget kaffe förrän 17.30-18.00, och då har huvudvärken kommit för länge sedan. 21.00, hoppas natten kommer tidigt och att jag sitter i bilen senast 21.10 så jag hinner komma hem innan jag stupar, förhoppningsvis hinner jag titta lite på tv innan det är dags för sängen. Ledig tisdag och onsdag men ändå uppbokad. 25 timmars arbete på 2 dygn. Jag hoppas det syns på kontot i oktober mer än vad det kommer kännas på kroppen på tisdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0